Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی استقرار کاروان سلامت در باغ بهشت همدان

استقرار کاروان سلامت در باغ بهشت همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: برای ارائه آموزش‌های بهداشتی و پیشگیری از کرونا، کارناوال سلامت از پنجشنبه در باغ بهشت همدان مستقر می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر محمد خیراندیش اظهار داشت: برای سومین بار است که کارناوال سلامت در سطح شهر راه‌اندازی شده و با گردش در سطح شهر، هشدارها و توصیه‌های بهداشتی را به مردم گوشزد می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه کارناوال سلامت از روز شنبه فعالیت خود را آغاز کرده و تا روز جمعه هم ادامه دارد، تصریح کرد: همکاران ما در دو شیفت کاری صبح و عصر با هدف برجسته کردن توصیه‌های بهداشتی و کمک به کنترل و پیشگیری از کرونا در مناطق پرتردد و حاشیه  شهر حاضر می‌شوند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه شاهد تجمع جمعیت و برگزاری مراسم در باغ بهشت همدان هستیم، گفت: تجمع جمعیت در این منطقه خطر ابتلا به کرونا و گردش ویروس را تشدید می‌کند.
خیراندیش افزود: کارشناسان بهداشتی در قالب کارناوال سلامت به باغ بهشت اعزام می‌شوند و علاوه بر ارائه آموزش‌های سمعی و بصری، آنها را نسبت به شرایط حساس و بحرانی کرونا آگاه می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای بهداشتی فقط بر روی آموزش و اطلاع رسانی به مردم مسئول هستند و اختیار استفاده از برخوردهای قهری را ندارند، اظهار داشت: روند ابتلا به کرونا در همدان افزایشی است اما درصد رعایت پروتکل‎‌های بهداشتی در بین مردم کمتر شده است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه یکی از عوامل مهم ابتلا به کرونا در شهر ما مربوط به ارتباطات درون خانوادگی است، گفت: 20 درصد از بیماران کرونایی هیچ علامتی نداشته و در ظاهر سالم هستند اما با این حال قادر به انتقال ویروس به اطرافیانشان هستند.
خیراندیش با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به علائم تنفسی و مشکوک به کرونا باید به مراکز غربالگری 16 ساعته مراجعه کنند، اظهار داشت: برخی بیماران دارای علائم خفیفی هستند که نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و باید در منزل قرنطینه شوند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن