Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بوعلی‌سینا ماسک زد

بوعلی‌سینا ماسک زد

با توجه به افزایش شیوع کرونا در همدان و وضعیت قرمز این شهرستان، مجسمه بوعلی‌سینا نیز از امروز ماسک بر صورت خود دارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الحق، شرف‌الملک، نابغه مشرق‌زمین، حکیم هزاره‌ها، حسین بن عبدالله معروف به #بوعلی‌سینا یا به عبارت صحیح #پورسینا، دانشمند همه‌چیز‌دان ایران‌زمین که دستی بر تمام علوم از ریاضی و نجوم گرفته تا فیزیک، شیمی، منطق، فلسفه، پزشکی و.... داشته و به واسطه آثار فاخرش با کتاب‌های چون «شفا» در علم و فلسفه و «قانون» در پزشکی آوازه جهانی دارد، در روزهایی که ویروس #کووید_۱۹ یا همان #کرونا جهان را تحت تأثیر قرار داده است، #ماسک زد تا به مردان و زنان جهان یادآور شود مبارزه با این بیماری غریب و ناشناخته یک عزم همگانی می‌طلبد و راه مهم حفاظت از خود و دیگران در این روزها استفاده از ماسک است.
پورسینا که پیکرش در یکی از میدان‌های مرکزی #کهن‌شهر_همدان آرام گرفته است و مجسمه تمام‌قدش در سوی دیگر میدان نشان از عظمت و بزرگی این پزشک حاذق قرن‌های متمادی عمر بشر دارد، هنوز هم نسخه‌هایش به ویژه در استفاده از #گیاهان_دارویی در دنیا حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد و اگر بود، شاید دنیای امروز خیلی زودتر به واکسن و داروی کرونا دست پیدا می‌کرد!
و اینک در حالی که هنوز هم پس از قرن‌ها پزشکان جهان به احترام حکیم هزاره‌ها و مردی از تبار ایران بزرگ کلاه از سر برمی‌دارند و مقبره این نابغه تکرارناشدنی در #همدان یا همان #هگمتانه، پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین سالانه ماوای هزاران هزار عاشق علم و ادب و عرفان است، نشستن ماسک بر چهره مجسمه پورسینا نشانی خواهد بود برای آنکه در راه مبارزه با کرونا، باور کنیم همه باید نقش ایفا کنیم و یادمان نروند دنیا روزهای قشنگ‌تری هم خواهد داشت. پس به امید آن روزها همه ماسک می‌زنیم. همین.
یادداشت: مهرداد حمزه

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن