Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان قرمز شد

همدان قرمز شد

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: چهار شهرستان همدان، ملایر، تویسرکان و نهاوند از نظر میزان مبتلایان به کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر رشید حیدری مقدم در ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: همچنین شهرستان بهار در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان اسدآباد، رزن، فامنین و کبودراهنگ در وضعیت زرد بوده و هیچیک از شهرهای همدان وضعیت سفید ندارند.
وی خواستار استفاده از دستگاه نوبت دهی در مراکز خدمات رسانی، اجباری شدن استفاده از ماسک برای کارکنان و مراجعان به مراکز دولتی و پرتجمع و افزایش غرفه های عرضه ماسک در سطح شهر شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: توجه مردم به سه مولفه رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک تا ۹۰ درصد از آنان در برابر این بیماری محافظت می کند.
دکتر حیدری مقدم خواستار ترغیب مردم به خرید آنلاین و ممنوعیت برگزاری مراسم ها شد و گفت: بخش عمده ای از مراسم های عروسی به صورت زیر زمینی و در باغ ها برگزار می شود که باید از برگزاری آنها جلوگیری شود.
وی مهمترین چالش علوم پزشکی همدان را تامین «اکسیژن ساز» عنوان و اضافه کرد: بیشترین دغدغه برای بیمارستان سینا بود که تا پایان هفته در این بیمارستان این دستگاه راه اندازی می شود با این وجود سه بیمارستان بهشتی و بعثت همدان و امام حسین(ع) ملایر نیازمند به دستگاه اکسیژن ساز دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: در حال حاضر استان در وضعیت قرمز قرار دارد و شانس آلودگی بیشتر شده است با این وجود تلاش داریم که این وضعیت قابل کنترل باشد .

دکتر حیدری مقدم خاطر‌نشان کرد که به منظور ترغیب مردم به رعایت نکات بهداشتی، به صورت نمادین به صورت تندیس بوعلی سینا، این حکیم فرزانه که نماد ملی پزشکی شناخته می شود ماسک زده شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن