Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ناوگان شرکت‌های مسافری در اختیار زائران اربعین باشند

ناوگان شرکت‌های مسافری در اختیار زائران اربعین باشند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ناوگان شرکت های مسافربری در ایام اربعین حسینی تنها باید در اختیار و در خدمت زوار اباعبدالله الحسین(ع) باشند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نباید بدون هماهنگی استان توسط شرکت های مادر جابجایی ناوگان انجام شود، اظهار داشت: تمامی شرکت های حمل و نقلی باید در ایام اربعین آمادگی تأمین ناوگان و برنامه ریزی کامل را داشته باشند و در صورت نیاز از ناوگان سایر استان ها نیز کمک بگیرند.

وی افزود:  شرکت های مسافری، ادارات شهرستان ها و انجمن های صنفی تمهیدات لازم را از هم اکنون در نظر گرفته و آمادگی لازم را برای اجرای مناسب و نسبت به کنترل ناوگان خود از قبیل معاینه فنی، رفع نقص سیستم گرمایش و سرمایش، بیمه شخص ثالث و سایر موارد داشته باشند.

مدیرکل راهداری استان با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان استان معین در مقوله سفر زائران اربعین انتخاب شده است، افزود: هدف از طرح پایلوت شدن استان همدان(17 مهر تا ششم آبان)، حرکت سریع زائران از مرز به استان و انتقال از این استان به سایر مسیرها است.

پناهنده ادامه داد: طرح های پیشنهادی در این زمینه با توجه به استقرار کلیه زائران در استان چه در مسیر رفت و چه برگشت ارائه و برنامه ریزی های لازم نیز در این زمینه باید انجام شود.

پناهنده به طرح اسکان زائران در مدت زمان حضوردر استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم زائران در سال جاری و تعیین استان همدان به عنوان استان معین در حمل و نقل زائران، نسبت به جذب حداکثری ناوگان زیرپوشش شبکه سیر خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تأمین ناوگان طرح و اعزام به موقع زائران شرکت های مسافربری پیش فروش بلیت های عادی حضوری و اینترنتی و صدور صورت وضعیت عادی و دربستی در طول ایام طرح برای سایر شهرها به جز حمل و نقل زائران ممنوع است و در صورت مشاهده با خاطی برخورد می شود.

مدیرکل راهداری استان همدان به فعالیت مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در این ایام اشاره کرد و ابراز داشت: آمادگی همه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی برای استراحت زائران در دستور کار قرار گرفته که در صورت نیاز موکب ها به سمت مجتمع های خدماتی رفاهی هدایت شوند.

مصطفی پناهنده یادآور شد: در طول اجرای طرح مدیران شرکت ها و به خصوص مدیران فنی شرکت ها در محل شرکت حضور مداوم داشته و نسبت به کنترل ناوگان اقدام کرده و همچنین انجام تعمیرات، سرویس ناوگان، اخذ معاینه فنی در فرصت باقی مانده، تمدید کارت هوشمند راننده، ناوگان، دفترچه ثبت ساعت و پیش بینی رانندگان مورد نیاز به ویژه رانندگان دوم با توجه به بعد مسافت و ترافیک احتمالی در مسیر انجام شود.

وی ابراز داشت: تأمین سوخت و لاستیک، آماده باش کامل پایگاه های امدادی از جمله مرکز مدیریت حوادث، فوریت های پزشکی، هلال احمر، راهداری و امدادخودروها، اسکان موقت زائران در راهدارخانه ها، گشت های مستمر راهداری و آمادگی همه شهرستان در زمینه خط کشی، اصلاح روکش ها، علائم، شانه سازی، نظافت تابلوها و گاردریل ها باید از هم اکنون پیش بینی شده و برنامه ریزی های لازم نیز در این زمینه انجام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن