Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مددجویان کمیته امداد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام کنند

مددجویان کمیته امداد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام کنند

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان تا پایان آردیبهشت نسبت به دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید فرجی در جمع خبرنگاران بیان کرد: مددجویان می توانند با در دست داشتن دفترچه بیمه سابق و مدارک هویتی و عکس به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت برای صدور دفترچه مراجعه کنند.

وی یادآوری کرد: انتقال دفترچه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به بیمه سلامت از هفته گذشته آغاز شده اما تاکنون استقبال خوب نبوده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: زیر پوشش قرار گرفتن 19 هزار خانوار در این برنامه پیش بینی شده است که در یک هفته گذشته 700 تن برای تعویض دفترچه اقدام کردند.

فرجی افزود: با بهره گیری از سامانه پیامکی سه هزار پیامک به خانواده های زیر پوشش ارسال شد که پس از این کار، میزان مراجعه ها برای تعویض دفترچه افزایش یافت.

وی گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام سیستم نوبت دهی در نظر گرفته شده و در نمایندگی های بیمه سلامت نیز تعویض دفترچه صورت می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان از کاهش هزینه های بیمه سلامت خبرداد و اضافه کرد: هزینه های این سازمان در سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

فرجی اظهار داشت: میزان هزینه های سطح 2 بیمه سلامت از 330 میلیارد ریال در سال 96 به 301 میلیارد ریال در سال گذشته کاهش یافت.

وی اضافه کرد: برای دستیابی به این رقم محدودیت هایی در مراجعه به صندوق بیمه همگانی ایجاد شد به گونه ای که با مصوبه مجلس حجم مراجعه به بخش خصوصی کاهش یافت و بیشتر مراجعه ها برای درمان سرپایی بود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار داشت: داروخانه های خصوصی در کاهش هزینه ها نقشی نداشتند چرا که قیمت دارو افزایش یافته و محدودتی برای تحویل دارو نیز اعمال نشده بود.

فرجی گفت: در پنج دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله همدان تا آخر خرداد تمامی خدمات به صورت الکترونیک انجام می شود و در همدان، مرکز شهر به عنوان آزمونه نسخه الکترونیکی انتخاب شد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه عمده خدمات در مرکز استان صورت می گیرد و 70 درصد متخصصان و فوق تخصص ها در مرکز استان فعال هستند شهر همدان برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی انتخاب شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار داشت: رسیدگی مکانیزه به اسناد نیز هم اینک در استان اصفهان آغاز شده و برای اجرای این طرح در بیمارستان سینا فرشچیان همدان، اعلام آمادگی کرده ایم.

فرجی ادامه داد: همچنین در راستای مدیریت هزینه 2 طرح تحقیقاتی در دستور کار قرار گرفت که طرح نخست اجرای «هوم کر» در استان های همدان و تهران بود.

وی افزود: استقبال از اجرای این طرح قابل قبول نبود بنابراین سه استان دیگر به اجرای طرح «هوم کر» اضافه شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: اجرای طرح ارزیابی پذیرش و اقامت بیماران نیز در 2 مرحله سال گذشته اجرایی شد که هدف از آن کاهش هزینه بیمه سلامت با جلوگیری از بستری شدن بیماران سرپایی است.

فرجی اظهار داشت: طبق ررسی های صورت گرفته در مرحله دوم نسبت به مرحله نخست، 11 درصد پذیرش و 14 درصد اقامت نامناسب بیماران کاهش داشته است./ ایرنا همدان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن