Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی صف سه هزار و 500 نفری وام ازدواج در همدان

صف سه هزار و 500 نفری وام ازدواج در همدان

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های همدان با اشاره به اینکه 3 هزار و 545 نفر اکنون در انتظار دریافت وام ازدواج هستند بیان کرد: در حال حاضر بحث افزایش مبلغ وام ازدواج مطرح نیست زیرا اگر مبلغ پایین باشد و تعداد بیشتری از زوج‌ها بهره‌مند شوند، بهتر است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد طوماسی اظهار کرد: سال گذشته 3 هزار و 32 میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت شد اما امسال تاکنون 3 میلیارد و 101 میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 2.5 درصد افزایش داشت.

محمد طوماسی به سهم بانک‌ها در پرداختی‌ها اشاره کرد و افزود: در بین بانک‌های همدان بانک ملی با 26 درصد در رتبه نخست و بانک کشاورزی با 15 درصد، بانک ملت با 12 درصد، بانک صادرات با 10 درصد و بانک تجارت با 9 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در خصوص اینکه بیشترین سختی زوج‌های جوان در بخش ضمانت بانکی است افزود: اینکه گفته می‌شود دو ضامن و بیشتر برای ضمانت درخواست می‌شود، مطرح نیست زیرا گاهی سه ضامن نیز برام وام کافی نیست و گاهی یک ضامن معتبر کافی است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های همدان بیان کرد: گاهی ضامنی برای ضمانت معرفی می‌شود که نسبت حقوق او به گونه‌ای است که شاید تنها یک ضامن کافی نباشد، اما گاهی اشل حقوقی یک ضامن طوری است که یکی هم کفایت می‌کند.

وی اعتبار ضامن را برای دریافت تسهیلات مدنظر دانست و گفت: باید اعتبار ضامن طوری باشد که بانک بتواند طلب خود را وصول کند و این سخت‌گیری نیست.

طوماسی در مورد میانگین روزهای در انتظار زوج‌های جوان برای دریافت تسهیلات نیز گفت: تعداد روزهای انتظار برای دریافت تسهیلات مشخص نیست بلکه پس از تکمیل پرونده طی دو روز پرداخت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک برای پرداخت وام ازدواج تعهد دارد و منابع بانکی برای این تسهیلات وجود دارد افزود: تعهدی برای تعداد پرداختی‌ها نداریم و تا میزانی که منابع بانک اجازه دهد می‌توان وام را پرداخت کرد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان با بیان اینکه منابع وام ازدواج مجزاست گفت: بر این اساس وام ازدواج، اشتغال و درمان هر یک منابع خود را دارد.

وی معوقات بانک ملی از اعطای وام ازدواج به زوج‌های جوان را 2 میلیارد و 600 میلیون  دانست و گفت: در مجموع مطالبات سیستم بانکی در استان همدان 12 درصد است.

طوماسی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی نیز برای وام ازدواج وارد شده‌اند گفت: با وجود ورود بانک‌های خصوصی مردم بیشتر از بانک‌های دولتی برای این تسهیلات اقدام می‌کنند و بانک‌های خصوصی درصد کمتری از این مورد برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 545 نفر اکنون در انتظار دریافت وام ازدواج هستند بیان کرد: در حال حاضر بحث افزایش مبلغ وام ازدواج مطرح نیست زیرا اگر مبلغ پایین باشد و تعداد بیشتری از زوج‌ها بهره‌مند شوند، بهتر است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان همدان با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی کشور خاطرنشان کرد: اکنون منابع بانک‌ها در وام 15 تومانی ازدواج نیز مشکل دارند، بنابراین افزایش مبلغ وام هنوز مطرح نیست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن