Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 50 درصد لوازم آرایشی کشور تقلبی است

50 درصد لوازم آرایشی کشور تقلبی است

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۵۰ درصد لوارم آرایشی به صورت تقلبی در کشور توزیع می شود که این میزان رقم یک میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش"همدان نیوز"، علیرضا جمشیدی در حاشیه جلسه «طرح ملی ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی سراسر کشور» در جمع خبرنگاران گفت: قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت ویژه مطرح است و آرایشگرهایی که به صورت مجاز و غیرمجاز فعالیت می کنند بر اساس آمار ۱۰ هزار آرایشگاه غیرمجاز در تهران فعالیت می کنند که از جزئی ترین خدمات تا خدمات کلان را ارائه می دهند.

وی افزود: نرخ های ارائه شده در آرایشگاه ها هم قانونمند نیست و نجومی است و از امروز طرح برخورد با این آرایشگاه ها از تهران آغاز می شود و در همه کشور ادامه خواهد داشت تا آرامش به این بازار صنفی برگردد.

جمشیدی با اشاره به اینکه بسیاری از آرایشگاه های زنانه در خانه های مسکونی اداره می شوند، گفت: قصد داریم با هماهنگی قوه قضاییه حکم ورود به این آرایشگاه های خانگی هم اخذ شود و این آرایشگاه ها مورد  بازررسی قرار گیرند.

وی افزود: طرح برخورد با کوچه مروی در دستور کار بود اما جدا از این منطقه ۴، نقاط دیگر هم شناسایی شده اند که به صورت کلی اقدام به فروش اقلام آرایشی می کنند. برخورد با این مکان ها نیز در دستور کار است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ۵۰ درصد لوارم آرایشی به صورت تقلبی در کشور توزیع می شود که این میزان رقم یک میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین به طرح برخورد با داروخانه هایی که اقدام به فروش اقلام تا ۲/۵ برابر قیمت واقعی آن ها می کنند خبر داد و گفت: با این داروخانه های متخلف برخورد می شود.

جمشیدی در جمع بندی جلسه گفت: ما به دنبال نرخ گذاری برای آرایشگاه ها نیستیم اما آرایشگاه ها به نرخ هایی که خودشان تعیین می کنند هم پایبند نیستند.

وی افزود: امروزه تجملات باعث شده ازدواج این سنت پیامبر به سختی انجام شود. من بارها از اقدامات پلیس تهران قدردانی کردم و به وزیر دادگستری هم اطلاع دادم اما ما در کنار برخورد باید تبلیغات کافی هم داشته باشیم تا عملکردمان موفق باشد، اگر بدون تبلیغ برخورد کنیم بی فایده است. افراد متخلف باید بدانند و ببینند که با آنها برخورد می شود. فکر می کنم با یک کار جدی و قوی می توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

این مسئول عنوان کرد: بخش هایی مثل گمرک بخش کارشناسی هستند که باید در طرح های ما مورد توجه قرار گیرند و باید بحث کالاهای سلامت محور را به عنوان اولویت در سطح عرضه قرار دهیم.

منبع: مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن