Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تمام تفاوت‌های سال تحصیلی جدید

تمام تفاوت‌های سال تحصیلی جدید

سال تحصیلی جدید از امروز به طور رسمی آغاز به کارمی کند سالی که نسبت به گذشته تفاوت هایی دارد و از جمله آن می توان به استقرار پایه دهم، ورود کتاب های جدید و افزایش جمعیت دانش آموزی اشاره کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، گرچه اول مهرماه هر سال برای همه، بازگشایی مدارس را تداعی می کند اما سال تحصیلی ۹۵-۹۶ از روز سوم مهرماه آغاز شد تا یکی از تاثیرات تعطیلی پنجشنبه های مدارس که اول مهرماه سال ۹۵ را به خود اختصاص داده بود بیشتر مشخص شود.

رشد جمعیت کلاس اولی ها نسبت به سال گذشته

روز ۳۱ شهریور ماه، مدارس سراسر کشور میزبان یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز بود که بر اساس آمار نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هزار کلاس اولی به جمعیت دانش آموزی اضافه  شده است.

آغاز سال تحصیلی با بیش از ۱۳میلیون دانش آموز

طبق گفته ی وزیر آموزش و پرورش پیش بینی می شود سال تحصیلی ۹۵-۹۶ با تعداد ۱۰۷ هزار مدرسه و ۹۴۷ نیروی فرهنگی پذیرای ۱۳ میلیون و ۵۰۰ دانش آموز باشد.

ورود ۴کتب درسی به دوره متوسطه دوم

تعداد ۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید تهیه و توزیع شد و برای پایه دهم که مصادف با اولین سال بازگشایی این مقطع تحصیلی است ۱۴۰ عنوان جدید تالیف شده است.

برای اولین بار  دوره متوسطه دوم در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ دارای ۴ کتاب درسی جدید با عناوین «انسان و محیط زیست»، «تفکر و سواد رسانه‌ای»، «سلامت و بهداشت» و «کار و فناوری» است که بیشتر سبک زندگی درست را به دانش آموزان آموزش می دهند

از طرفی در سال تحصیلی جدید تغییراتی در اصطلاحات تخصصی کتب زیست شناسی ایجاد شد و به نوعی معادل فارسی برخی اصطلاحات در این کتابها گنجانده شد که با اعتراض دبیران زیست شناسی مواجه شد اما تغییری در این روند ایجاد نشد.

استقرار پایه دهم و هدایت تحصیلی از پایه نهم

یکی از تفاوت های  سال تحصیلی ۹۵-۹۶ با سال های تحصیلی گذشته استقرا پایه دهم است و برای اولین بار دانش آموزان از پایه نهم رشته های تحصیلی خود را انتخاب کردند.

به گفته وزیر آموزش وپرورش ۱۲.۶۵ درصد در رشته ریاضی، ۳۲.۴۸ درصد در رشته تجربی، ۲۳.۵۴ درصد در رشته انسانی، ۰.۵ درصد در رشته معارف، ۱۷.۴۱ درصد در رشته فنی و ۱۳.۳۷ درصد در رشته کاردانش ثبت نام شده اند.

ورود ۳هزار راهبر آموزشی برای نظارت مناطق محروم

در سال تحصیلی جدید برای اولین بار در جهت حمایت از مناطق محروم سه هزار راهبر آموزشی بر کار معلمان همچنین بر توسعه کارگاهها و سامانه گرمایشی روستایی، ایاب و ذهاب، توزیع کتاب و بهداشت دهان و دندان در مناطق محروم نظارت خواهند کرد.

ورود ۲۶هزار معلم جدید به مدارس سراسر کشور

تعداد۲۶ هزار معلم جدید که از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جزو پذیرفته شدگان استخدامی وزارت آموزش وپرورش هستند نیز در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ وارد مدارس می شوند تا بخشی از کمبود نیروی انسانی نظام تعلیم و تربیت جبران شود.

و با این احوال، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید امروز سوم مهرماه سال ۹۵ با حضور رئیس جمهور در یکی از مدارس کشور برگزار می شود و روحانی پرسش مهر را مطرح خواهد کرد تا شروعی باشد بر ۹ ماه تحصیل ۱۳ میلیون دانش آموز در سراسر کشور.

منبع: ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن