Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی تست کرونای برخی افراد منفی کاذب است

تست کرونای برخی افراد منفی کاذب است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تست «پی سی آر» که برای تشخیص کرونا در بیماران انجام می‌شود در برخی افراد به صورت منفی کاذب است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر منوچهر کرمی اظهار داشت: متاسفانه نتیجه تست پی سی آر برخی بیماران مشکوک به کرونا به صورت منفی کاذب است و همین امر سبب اطمینان خاطر آنها می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه بیمارانی که تست پی سی آر آنها منفی است با خیالی آسوده در اماکن عمومی و دورهمی‌های خانوادگی حاضر شده و با دیگران مراوده دارند، تصریح کرد: همین امر سبب انتقال ویروس به بدن دیگران می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه بیمارانی که دارای علائم بالینی کرونا هستند باید خود را تا 14 روز قرنطینه کنند، اظهار داشت: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا هیچ علامتی ندارند.
کرمی با تاکید براینکه با بیشترین شک بالینی بیماران تنفسی و دارای علائم مشکوک را مورد بررسی قرار میدهیم، گفت: در روزهای گذشته آمار بیماران بستری و مشکوک به کرونا افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه وضعیت هیچ یک از شهرستان‌های استان سفید نیست، افزود: از نیمه دوم شهریور ماه روند ابتلا به کرونا در مناطق مختلف استان صعودی شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در برخی محلات همدان با طغیان بیماری مواجه هستیم، عنوان کرد: در این مناطق رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف است و همین امر سبب افزایش مبتلایان و مرگ و میر تعدادی از آن‌ها شده است.
کرمی در بخش دیگری از گفت‌وگو به موضوع بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در آموزشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بازرسان بهداشتی و آموزش‌وپروش به صورت روزانه وضعیت مدارس را رصد میکنند و مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ واکسن و دارویی برای درمان قطعی کرونا ساخته نشده است، گفت: مهم‌ترین و مطمئن ترین راه پیشگیری از کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز جدی از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات است./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن