Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی مارها را نکشید

مارها را نکشید

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: مار حیوانی خونسرد بوده و با توجه به درجه حرارات هوا و تغییرات اقلیمی، شرایط زیستی را تنظیم می کند.

به گزارش "همدان نیوز"، مهدی صفی خانی بیان کرد: با توجه به احتمال بارندگی هوا و خروج مارها از لانه هایشان محیط زیست با صدور اطلاعیه ای در این باره هشدارهای لازم را داده بود.

وی اظهار داشت: بعد از بارندگی های شدید برخی حیوانات از جمله مار دچار استرس شده و از لانه خارج می شوند.

صفی خانی بیان کرد: این استرس کوتاه مدت بوده و حیوان بعد از احساس امنیت و تخلیه شدن آب موجود دوباره به لانه خود بازمی گردد.

وی افزود: شرایط اقلیمی همدان مستعد زیست گونه های مختلف مار است و در تمامی نقاط این استان این خزنده دیده می شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: تاکنون گزارشی مبنی بر کشتار مارها توسط مردم ارائه نشده است اما مشاهدات گویای این است که برخی اقدام به کشتن تعدادی مار کردند.

صفی خانی اضافه کرد: بسیاری از شهروندان در صورت مواجهه با مار در نخستین واکنش اقدام به کشتن آن می کنند یا در بهترین حالت آنرا گرفته و در داخل شیشه حاوی الکل قرار می دهند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: کشتار مارها دخالت در چرخه طبیعی محیط زیست است و این اقدام موجب افزایش دیگر آفات می شود.

وی اظهار داشت: پس از کشتار این گونه جانوری، مردم برای دفع آفات به سموم متوسل می شوند در حالیکه استفاده از سموم موجب از بین رفتن دیگر گونه ها در طبیعت می شود.

به دنبال بارش های شدید باران در هفته های اخیر، فیلم ها و عکس هایی مبنی بر مشاهده گله ای مارها در مناطق مختلف استان از جمله آبگیرها و سدها منتشر شده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن