Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی مراقب ذوب برف ها باشید

مراقب ذوب برف ها باشید

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز( 20 فروردین ) تا جمعه ( 23 فروردین) شاهد افزایش دو تا چهار درجه ای دما در بیشتر نقاط کشور خواهیم بود که این مساله ذوب شدن برف ها در ارتفاعات را به همراه دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، فریبا گودرزی گفت: همچنین از امروز تا پنجشنبه در سواحل دریای خزر در استان های گیلان، مازندران و گلستان افزایش 4 تا 6 درجه ای دما را خواهیم داشت که سبب افزایش ذوب برف می شود. از این رو انتظار داریم پیامد این شرایط افزایش شدت جریان در نهرها و رودخانه های منطقه باشد که توصیه می شود سازمان های مسئول اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از غرب به کشور از روز جمعه (23 فروردین) افزود: این سامانه بارشی فعال از روز جمعه وارد کشور می شود که طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در کشور فعال خواهد بود و بارش های خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: بر این اساس پیش بینی می شود روز شنبه 24 فروردین در استان های مازندران، گلستان، بوشهر، فارس، غرب و جنوب کرمان، هرمزگان، اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق رخ دهد.

گودرزی گفت: همچنین برای روز یکشنبه 25 فروردین رگبار باران همراه با رعد و برق در نیمه شرقی مازندران، گلستان، سمنان،خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و غرب و جنوب کرمان پیش بینی شده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، با توجه به خروجی مدل های عددی در شرق مازندران و گلستان از بعد از ظهر شنبه تا صبح دوشنبه، مقدار بارش تجمعی در حد قابل ملاحظه ای (50 تا 100 میلیمتر) برآورد می شود. بر این اساس توصیه می شود سازمان های مسئول و مدیریت بحران اقدامات لازم را به کار گیرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن