Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی علائم خطرناک در دست و پاها/ميوه‌هایی كه طبابت می کنند

علائم خطرناک در دست و پاها/ميوه‌هایی كه طبابت می کنند

در بسته سلامت امروز علائم خطرناک در دست و پاها، خواص اعجازانگیز آب زنجبیل، ميوه‌هایی كه طبابت می کنند و شناسایی غذاهایی که عامل بوی بد دهان هستند را بخوانید.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر نوروزیان متخصص مغز و اعصاب گفت: سردی دست و پا به صورت مداوم در برخی افراد می‌تواند به دلایل مختلف از جمله اختلالات عروقی، اختلالات اعصاب، افسردگی و اختلالات روحی و کم‌کاری تیروئید باشد.

وی افزود: در این شرایط اگر دلیل آن عروقی نباشد و نبض‌ و گردش‌ خون فرد طبیعی باشد جای نگرانی ندارد و اگر از اعصاب باشد اصطلاحا فرد به نوروپاتی‌ یا اختلالات هدایتی در اعصاب محیطی دچار شده است که باید نوار اعصاب گرفته شود.

دکتر نوروزیان اظهار داشت: اما چنانچه سردی دست یا پا مانع فعالیت‌های عادی شود و ورم و تغییر رنگ در انگشتان یا ورم مفاصل و یا زخمی بر روی دست یا پا وجود داشته باشد از نشانه های نگران کننده‌ای است که باید به پزشک مراجعه شود.

وی خاطر نشان کرد: خوردن ماهی انقباض رگ‌های خونی را تامین می‌کند و خوردن آن برای افرادی که دچار این عارضه هستند توصیه می‌شود. همچنین پوشیدن دستکش و جوراب برای گرم نگه داشتن دست و پاها از ساده‌ترین و راحت‌ترین‌ راه برای جلوگیری از این اختلال است.

دکتر نوروزیان در خاتمه گفت: متعادل نگه داشتن دمای اتاق و دمای بدن از عواملی است که سرخرگ‌های بدن را به گرم بودن عادت می‌دهد و همچنین ورزش و تمرکز از عوامل بسیار موثر بر درمان آن محسوب می‌شود. /الودکتر

خواص اعجازانگیز آب زنجبیل

اگر جویدن این گیاه تند را دوست ندارید، می توانید یک لیوان آب آن را بنوشید و از خواص متعدد آن بهره مند شوید. در ادامه به فهرستی از خواص این گیاه اعجازانگیز اشاره می شود.

کمک به کنترل دیابت: زنجبیل دارای ویژگی های ضددیابت است و مطالعات متعددی نشان داده اند که این گیاه به کاهش سطح گلوکز خون افراد دیابتی و حتی افراد غیردیابتی کمک می کند. نوشیدن یک لیوان آب زنجبیل به کنترل سطح قندخون به هنگام ناشتا نیز کمک می کند .

تاخیر روند پیری فکر و ذهن: به دلیل وجود ترکیبات فنول و فلاونوئید در زنجبیل، این گیاه دارای خواص محافظ نورون ها هم هست. آب زنجبیل بخصوص به افزایش سطح پروتئین مغز کمک کرده و در نتیجه سلامت مغز را حفظ می کند. کاهش سطح پروتئین مخصوصا در میانسالی منجر به بروز مشکلاتی نظیر الزایمر و سایر اختلالات روانی می شود.

مبارزه با سرطان: زنجبیل دارای چندین فنولیک بیواکتیو و ترکیبات تند ادویه ای فرّار نظیر شوگائول و پارادول است. طبق مطالعات، عصاره زنجبیل دارای خواص ضدسرطان است که به کنترل سرطان پروستات کمک می کند.

کاهش کلسترول: ازآنجائیکه این گیاه به کنترل سطح گلوکز کمک می کند، آب آن هم بر کاهش کلسترول تاثیرگذار است.

تسکین درد ورم مفاصل: عصاره زنجبیل دارای خواص تسکین دهنده درد هم هست و بسیار برای افرادی که از درد مزمن زانو رنج می برند مفید است.

نحوه تهیه آب زنجبیل: ابتدا زنجبیل ها را خوب شسته و پوست آن را بگیرید. سپس آنها را ورقه ورقه کرده و همراه کمی آب درون میکسر بریزید و کاملا مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را درون لیوان ریخته و آب نصف لیمو را در آن بچکانید. در صورت تمایل کمی عسل هم به آن اضافه کنید. آب زنجبیل شما آماده است.

ميوه‌هایی كه طبابت می کنند

بهتر است ميوه را به صورت كامل و نه آب ميوه ميل كنيد. به خاطر اينكه گوشت و پوست ميوه حاوی خواصی است كه در روند آبگيری از بين می رود. تا جايی كه می شود از ميوه‌های ارگانيك استفاده كنيد به خصوص ميوه‌های ريز مانند توت‌فرنگي و همچنين موز و غيره را. به خاطر اينكه اين ميوه‌ها حساسيت بيشتری نسبت به آفت‌كش‌ها دارند.

توت ‌فرنگی

كلا توت‌ها منبع خاصيت هستند. توت‌فرنگی نيز جزو ميوه‌های ريز و خوش‌طعمی است كه ظاهرش دلربا و طعمش فوق‌العاده است. اين توت خوش‌رنگ ديورتيك (ادرارآور) و ملين است و مصرف آن باعث احساس شادابی می شود. اين ميوه ريز سرشار از ويتامين C و انواع آنتی اكسيدان‌هاست كه سلامتی تان را تضمين می‌کند.

گيلاس

گيلاس خطر ابتلا به سرطان سينه، سرطان پوست، سرطان معده، سرطان كبد و سرطان ريه را كاهش می دهد. دم گيلاس خواص ديورتيك دارد و باعث تميزی كليه‌ها می شود. می توانيد دم يا همان چوب گيلاس را دم كرده و ميل كنيد.

تمشك و شاه‌توت

به افرادی كه از مشكلات گوارشی و همچنين از روماتيسم رنج مي‌برند توصيه می شود حتما شاه‌توت و تمشك ميل كنند. اگر دچار اختلالات قاعدگی هستيد نيز حتما به اين ميوه‌های ريز اعتماد كنيد. شاه‌توت و تمشك سرشار از فيبرها بوده و به اين ترتيب از يبوست نيز پيشگيری می كنند.

هلو

هلو يكی از منابع خوب ويتامين‌های گروه B و E می باشد. اين ميوه باعث تحريك عملكرد روده‌ها و ترشحات معده می شود و به هضم غذا كمك می كند. هلو سرشار از املاح معدنی است و برای ورزش‌كاران فوق‌العاده است.

بلوبری

بلوبری را قهرمان آنتی اكسيدانی می دانند. اين ميوه بنفش خوش‌طعم حاوی تركيبات آنتی اكسيدانی فراوانی است كه به بهبود حافظه كمك كرده و آلزايمر را از شما دور می كند. اين ميوه‌های ريز استحكام استخوان را نيز بالا می برند.

غذاهایی که عامل بوی بد دهان هستند را بشناسید

مریم مقیمی متخصص طب سنتی گفت: مصرف غذاهای فست‌فودی، نوشابه‌های گازدار، همبرگر، سوسیس و کالباس بسیار به ایجاد بوی بد کمک می‌کند چون این غذاها در معده به‌راحتی هضم نمی‌شود و به‌اصطلاح در معده زیاد می‌ماند و موجب بروز بوی بد دهان می‌شود.

مریم مقیمی درباره بوی بد دهان اظهار داشت: مصرف غذاهای بیات، غذاهای کارخانه‌ای، غذاهای غلیظ و دیرهضم موجب بروز بوی دهان می‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف تنقلات بی‌ارزش مانند پفک، چیپس، آب‌میوه‌های صنعتی، زیاد خوردن غذا، باهم‌خوری و برهم‌خوری‌ها نیز از علل دیگر بوی بد دهان است.

مقیمی اضافه کرد: برای پیشگیری از بوی بد دهان افراد از مصرف انواع نوشابه‌های گازدار و بدون گاز صنعتی، قهوه، کاکائو، نسکافه، گوشت گاو و گوساله، آب یخ، غذاهای خمیری مانند ماکارونی، الویه، قارچ و سیب‌زمینی پرهیز جدی داشته باشند.

وی با بیان طرز تهیه یک خمیردندان گیاهی گفت: برای تهیه خمیردندان گیاهی می‌توان گلنار 20 گرم، کندر 15 گرم، سماق 30 گرم و تخم گشنیز 5 گرم، همه را نرم بکوبند یا آسیب کنند، مسواک را خیس کنند و به پودر آغشته کنند و مسواک بزنند.

این متخصص طب سنتی افزود: مالیدن مخلوط عسل و نمک و سرکه ماهی حداقل سه الی چهار بار بر دندان‌ها باعث سفید شدن دندان‌ها، بهبود آفت دهان، پاکسازی چرک از لثه و روئیدن گوشت جدید بر لثه می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: افراد از مصرف مواد غذایی شیرین قنادی مثل نان خامه‌ای و در مجموع شیرینی زیاد بپرهیزند چرا که عاملی برای بوی بدن دهان است و به دندان‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن