Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس قیمت خرید با کالا کارت الکترونیکی بر اساس سال ۱۴۰۰ خواهد بود

قیمت خرید با کالا کارت الکترونیکی بر اساس سال ۱۴۰۰ خواهد بود

نماینده مردم ملایر در مجلس همچنین عنوان کرد: دولت برای اجرای طرح کالا کارت الکترونیکی به زیرساخت هایی نیازمند است که تا آماده شدن آن تا اطلاع ثانوی یارانه به مردم پرداخت می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، دبیر اول کمیسیون انرژی درباره اما و اگرهای لوزم حذف ارز ترجیحی بیان کرد: ذهنیت اشتباه در جامعه در خصوص قیمت ها در خصوص ارتباط حذف ارز ترجیحی با افزایش قیمت ها کاملا دروغ و اشتباه است و متاسفانه برخی در حال ارائه این تز و مشوش کردن افکار عمومی نسبت به حذف این ارز هستند. چرا که دولت مدعی کنترل قیمت ها نبود، بلکه اعلام کرده بود که ارز 4200 تومانی را حذف می کند و به جای حمایت از وارد کننده که نفعی برای اقتصاد و مردم نداشت مستقیم از مردم حمایت می کند.

هادی بیگی نژاد در ادامه افزود: بعد از حذف ارز ترجیحی قرار بر ارائه کالا برگ اعتباری به مردم برای تامین مایحتاجشان در فروشگاه های خاصی بود، یعنی فرد به فروشگاه مورد نظر مراجعه کند و بعد از خرید با کشیدن کارت بخشی از حساب شخصی فرد و بخش دیگری نیز از کالا کارت کسر می شود و مردم می توانند اقلام مورد نیاز خود با قیمت شهریور 1400 تهیه کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس همچنین عنوان کرد: دولت برای اجرای طرح کالا کارت الکترونیکی به زیرساخت هایی نیازمند است که تا آماده شدن آن تا اطلاع ثانوی یارانه به مردم پرداخت می شود.  

وی تاکید کرد: مسئولین در همه قوا باید صادقانه و ساده با مردم سخن گفته و تبیین کنند که شرایط آنها را درک می کنند، اما دولت قرار بود ارز ترجیحی را حذف کند و ما افزایش تورم را در سال جاری پیش بینی می کردیم. اگر تورم نبود دولت باید پول بی پشتوانه چاپ می کرد و تورم کنونی چندین برابر می شد و در نهایت دولت چاره ای برای حذف ارز 4200 تومانی نداشت.

نماینده مردم ملایر در مجلس  همچنین در ادامه اضافه کرد: ارز 4200 هزار تومان مانند رودخانه ای بود که هر کس از کنار آن رد شد، تا می توانست از آن استفاده کرد تا خشک شد. این ارز سبب یک شکاف طبقاتی عمیق در جامعه شد و افرادی که این ارز را دریافت کردند یک شبه ره صدساله رفتند.

بیگی نژاد در پایان افزود: به طور کلی ارز ترجیحی برای حمایت از مردم و تامین سبد معیشتی آنها تعریف شد ولی عملا این اتفاق نیفتاد و این ارز فقط برای عده ای مناسب بود. در واقع این ارز سبب شده بود تا مردم هم کالای گران بخرند هم بدون حمایت و هیچ یارانه ای خرید کنند./ موج

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن