Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس احداث مصلی از ضروریات شهر همدان است

احداث مصلی از ضروریات شهر همدان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد: احداث مصلی از ضروریات شهر همدان است و مدیریت شهری در این زمینه وارد در اجرای طرح همکاری لازم را داشته باشد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، آیت الله حبیب الله شعبانی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر، شورای شهرستان همدان، شهردار همدان و برخی از شهرداران و اعضای شوراهای شهرهای مریانج، قهاوند و جورقان، به مناسبت سالروز تاسیس شوراهای شهر و روستا ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: مجموعه شوراهای شهرستان فرصت خوبی برای تبادل تجربیات و اندیشه است که باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.
وی بهره گیری از تجربیات اعضای ادوار گذشته را در کنار نیروی جوان و با انگیزه را امری ارزشمند دانست.
شعبانی با تاکید بر اینکه در امر مدیریت شهری و شوراها از تجارب گذشتگان و توان جوانان در کنار هم باید استفاده شود تا عدالت محقق شود، گفت: امید است در پایان دوره ششم شورا شاهد تغییرات اثرگذار در شهر باشیم.
وی با بیان اینکه دغدغه امروزه ما این است که در کشور هیچ یک از شهر ها رشد متوازن ندارند، اظهار داشت: رشد غیر متوازن شهرها حاصل مدیریت شهری از گذشته تاکنون است، چرا که این نشان می‌دهد در راستای اهداف ‌مورد نظر عمل نشده یا ترک فعل صورت گرفته است.
شعبانی در این خصوص اضافه کرد: با اصلاح مدیریت شهری رشد متوازن ایجاد خواهد شد، در غیر اینصورت روند رشد غیر متوازن فعلی شهرها ادامه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: باید قانون را به نفع عدالت تغییر داد و این امر شجاعت و جسارت میخواهد و در این راستا شاید منافع برخی به خطر بیفتد اما این مهم نیست بلکه مهم منافع مردم است.
وی همچنین نقش شوراها و شهرداری‌ها را در حوزه فرهنگی حائز اهمیت دانست و یادآور شد: بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی امروز ریشه در مباحث فرهنگی دارد و توجه به مسائل فرهنگی از انتظارات ما است.
شعبانی در ادامه با اشاره به پروژه مصلی همدان اظهار داشت: احداث مصلی از ضروریات شهر همدان است و مدیریت شهری در این زمینه وارد در اجرای طرح همکاری لازم را داشته باشد.
وی اضافه کرد: متاسفانه در سطح شهر شاهد احداث ساختمان‌های هستیم که فایده‌ای برای عموم نداشته و شورا و شهرداری باید تخصصی تر و کارشناسی تر از گذشته در این زمینه ها وارد شوند.
امام جمعه همدان توجه به جذب سرمایه گذار را نیز حائز اهمیت دانست و گفت: در این زمینه نیز باید نگاه آینده پژوهی داشته باشیم چرا که در طرح های مطالعاتی حوزه مدیریت شهری ضعف آینده پژوهی دیده می‌شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن