Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم باید بوعلی‌سینا را قوی‌تر از قبل به جهان معرفی کنیم

باید بوعلی‌سینا را قوی‌تر از قبل به جهان معرفی کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بوعلی سینا سرمایه ای بی بدیل برای ایران، اسلام و تشیع است، گفت: در ایران و جهان شخصیت ها و مفاخر بسیاری داریم که دارای تمایزها و ویژگی های خاص هستند ولی در حوزه دانش، حکمت، اندیشه و فرهنگ مشابه بوعلی سینا نداریم.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدعباس صالحی در جلسه هیات امنای بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا با تاکید بر این مطلب افزود: بوعلی سینا دارای جامعیت و گستره جهانی است و ایران و اسلام را با این نماد می شناسند.

وی افزود: ابن سینا در همه جهان شناخته شده است و از طریق این شخصیت می توان در دیپلماسی فرهنگی بهره گرفت؛ بنابراین باید از این گنجینه سر به مهر بهره بیشتری ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر همدان دارای مفاخر و مشاهیر بسیاری است و ابن سینا در راس این مفاخر قرار دارد و نمی توان مشابهی برای او یافت. در همدان همه این شخصیت بزرگ علمی و فلسفی را می شناسند و می تواند نماد هویت همدان باشد.

صالحی افزود: ابن سینا سرمایه عظیمی است که باید بیش از پیش بر آن سرمایه گذاری کرد و از ظرفیت وی در داخل و خارج از کشور بهره برد.

وی ادامه داد: ضروری است سازمان ها و نهادهای داخلی و خارجی که می توانند در معرفی این شخصیت با بنیاد بوعلی سینا همراهی کنند شناسایی شوند و با آن ها جلسات مشترک داشته باشیم تا با نگاهی هم افزا بوعلی سینا را  به جهان معرفی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال حاضر مسئولیت و رسالت حوزه ابن سینا بر عهده این بنیاد است و باید همه ظرفیت خود و دیگر نهادهای مرتبط را به خدمت این بخش بگیریم و از امکانات استانی و ملی در این زمینه بهره ببریم تا دین کوچکی نسبت به این شخصیت بزرگ ادا کنیم.

در این جلسه دبیر بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا گزارشی از روند فعالیت ها، اقدامات و مشکلات این بنیاد ارائه کرد.

در ادامه آیت الله غیاث الدین طه محمدی رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا گفت: در میان مفاخر، شخصیتی را به مثابه بوعلی سینا نداریم و باید در معرفی این شخصیت بزرگ به جهان قوی تر از گذشته عمل کنیم.

محمدی ادامه داد: علم طب و فلسفه دنیا هنوز هم بوعلی سینا را می شناسند و دنیا باید بداند که بوعلی سینا علاوه بر شخصیت پزشکی عارفی بزرگ نیز هست.

در بخش دیگری سیدسعید شاهرخی استاندار همدان گفت: باید به دنبال راهکارهایی برای معرفی ابعاد مختلف علمی، عرفانی و وجودی بوعلی سینا به دنیا باشیم و در این میان سهم استان همدان و مسئولان آن بیشتر است.

وی افزود: همدان مفاخر و جاذبه های فرهنگی و هنری بسیاری دارد ولی حضور بوعلی سینا در میان آن ها خودنمایی می کند. بنابراین رسالت ما بیش از دیگران است.

شاهرخی در پایان بر ارائه برنامه عملیاتی با هدف ارتقای جایگاه بوعلی سینا تاکید کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن