Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم از تبعیض و فساد ناراحتیم

از تبعیض و فساد ناراحتیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: از تبعیض و فساد ناراحت هستیم چراکه این دو ویژگی با آرمان‌های نظام سازگار نیست. انقلاب شد تا تبعیض و فساد از میان برداشته شود.

به گزارش "همدان نیوز"، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه امروز به دنبال حمایت از آرمان‌های امام (ره) هستیم، اظهار داشت: توسعه کشور، استقلال و آزادی و قدرت تصمیم گیری مردم برای سرنوشت کشور از آرمان های امام خمینی (ره) بوده است.

وی با بیان اینکه جشن‌های انقلاب فرصتی است تا برای نسل جوان آرمان‌های امام(ره) را بازگو کنیم، تصریح کرد: برخی رسانه‌های خارجی اصرار دارند بگویند که وضع مردم بدتر از قبل شده، در حالیکه واقعیت چنین نیست و همه ما می‌دانیم که در جمهوری اسلامی فاصله غنی و فقیر کمتر شده و  در آن عدالت اجرا می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور ابراز کرد: امروز شهرها و روستاهای محروم کشور از خدماتی نظیر جاده آسفالت، آب لوله کشی بهره‌مند شده است و وضعیت آن‌ها قابل مقایسه با اوایل انقلاب نیست.

جهانگیری گفت: از تبعیض و فساد ناراحت هستیم چراکه این دو ویژگی با آرمان‌های نظام سازگار نیست. انقلاب شد تا تبعیض و فساد از میان برداشته شود.

وی با بیان اینکه در بخش صنایع معدنی اتفاقات مثبت و بی‌نظیری در کشور افتاده و تولیدات ما چندین برابر شده است، تصریح کرد: تولید صنایعی مانند مس، آلومینیوم و سیمان حداقل 10 برابر شده و رشد عظیمی در کشور اتفاق افتاده است.

معاون اول رئیس جمهوی با تاکید بر اینکه در زمینه تولید نفت، گاز و انرژی نیز پیشرفت داشته‌ایم، ابراز کرد: باید به دستاوردهای این انقلاب افتخار کنیم.

جهانگیری افزود: دشمنان اسلام از نخستین روزهای تشکیل انقلاب چوب لای چرخ‌های پیشرفت کشور گذاشته و نمی‌خواهند نام یک کشور بزرگ و قدرتمند به نام ایران در منطقه بدرخشد.

وی به پتانسیل‌های متنوع نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان ملایر توانمندی و ظرفیت‌هایی وجود دارد که اگر به این ظرفیت‌ها متکی شوند بدون شک نه تنها می‌توانند مشکلات شهرستان خود را حل کنند بلکه میتواند مسائل سایر مناطق را هم حل کنند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر یک از شهرستان‌های استان یک ظرفیت استثنایی است، اظهار داشت: وظیفه دولت کمک و اعطای تسهیلات است. بخش خصوصی را باید فعال کنیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه تولید شمش منیزیوم یک کار استثنایی و بی نظیر است، گفت: بیرون آوردن این فلزات از دل سنگ کار آسانی نیست و هر کس این کار را انجام می‌دهد بدون شک به تکنولوژی بزرگی دست یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکل واردات چوب اشاره کرد و گفت: این مشکل باید حل شود تا از تعطیلی کارگاه‌ها و بیکاری کارگران جلوگیری کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حتما از جهانی شدن ملایر حمایت می‌کنیم، ابراز کرد: در زمینه اعطای وام روستایی موفق عمل کردیم و رقم خوبی هم برای آن اختصاص داده ایم.

جهانگیری افزود: 10 هزار میلیارد تومان برای وام روستایی اختصاص داده ایم که البته به شکل تدریجی و مرحله‌ای در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اعطای سبد حماتی به برخی اقشار اشاره کرد و گفت: این بسته های حمایتی فقط برای کارمندان نیست و کسی که حاشیه نشین و روستایی است و درآمدش کمتر از 3 میلیون تومان است را برای دوره‌ای که نیاز به حمایت دارند حمایت می‌کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن