Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا واریز ۱۲۲ میلیاردتومان از مالیات به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های همدان

واریز ۱۲۲ میلیاردتومان از مالیات به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های همدان

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: ۱۲۲ میلیارد تومان از مالیات سال گذشته به عنوان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان گفت: در سال گذشته 63 هزار اظهارنامه از سوی مودیان مالیاتی دریافت شد که به جهت اعتمادسازی و با قبول اظهارات ارائه شده آنان در حدود 25 هزار مورد آن را را پذیرفتیم.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به بخشنامه صادره از سوی سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر تفویض اختیار بخشودگی به استانها، ما تقریبا از حداکثر این تسهیلات استفاده کردیم و اکثر جرایم مالیاتی را تا 100 درصد مورد بخشودگی قرار دادیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان درادامه در خصوص تقسیط مالیات مودیان مالیاتی تصریح کرد: در این خصوص حداکثر همکاری و تعامل لازم را با مودیان داشتیم و به جهت شرایط خاص اقتصادی موجود، مالیات های قطعی شده مودیان خود را بصورت اقساطی از آنان دریافت کردیم تا فشار زیادی بر آنان وارد نیاید، و تنها در مالیات بر ارزش افزوده باتوجه به اینکه مودی، مالیات ارزش افزوده را از مردم دریافت نموده بود سعی کردیم مالیات این‌گونه افراد را بصورت کامل دریافت نماییم، البته در این مورد نیز شرایط خاص برخی از آنان را مورد توجه قرار دادیم.

دلشادی در ادامه در خصوص الکترونیکی شدن فرایند امور مالیاتی و تسهیل ارائه خدمات به مودیان مالیاتی نیز نکاتی را مورد اشاره قرار داده و افزودند: با الکترونیکی شدن فرایندها در واقع نیازی به حضور مودی در ادارات نیست و این اواخر ابلاغ ها نیز بصورت الکترونیکی صورت میگیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان در ادامه افزود: خوشبختانه و با یاری خداوند متعال و همراهی مودیان فهیم و مسئولیت پذیر استان، طی سال گذشته بالغ بر 741 میلیارد تومان مالیات وصول کردیم که حدود 274 میلیارد تومان از آن، مالیات بر ارزش افزوده بوده است، که 122 میلیارد تومان از این مبلغ به عنوان عوارض به حساب شهرداریها و دهیاری های استان واریز شده است.
وی در این ارتباط افزود: این مبلغ تأثیر بسیار زیادی در پیشبرد پروژه های مهم عمرانی در سطح استان داشته و در ارائه هر چه بهترخدمات به هم استانیها بسیار موثر بوده است،

مدیرکل امور مالیاتی استان در پایان تصریح کرد: تعامل مودیان مالیاتی با این اداره کل در سطح بسیار خوبی است و ما با اتاق اصناف و اتحادیه ها رابطه تنگاتنگی داریم و از همراهی خوب و پایبندی همه آنان به قانون تشکر می‌کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن