Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا توزیع رایگان گل‌های تابستانه بین شهروندان همدانی

توزیع رایگان گل‌های تابستانه بین شهروندان همدانی

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان گفت: طرح توزیع گل‌های فصلی تابستانه تا ۲۰ تیرماه به طور رایگان بین شهروندان همدانی اجرا می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، بابک مهدی آزاد افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت توسعه و گسترش فضاهای سبز در بهبود محیط زیست شهری و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان، ۲۰ هزار گل فصلی در بین شهروندان توزیع می‌شود.

وی استفاده از الگوهای مهندسی فضای سبز، آموزش و فرهنگ سازی توسعه و نگهداری فضای سبز، توزیع و کاشت گونه‌های متناسب با الگوی آب و هوایی و اقلیم شهر همدان و مشارکت حداکثری شهروندان را ضرورتی اجتناب ناپذیر در راستای ارتقا کمی و کیفی سرانه فضای سبز بیان کرد.

مهدی آزاد افزود: با همین رویکرد ۲۰ هزار گلدان گل فصلی لاله عباسی و اطلسی در بین شهروندان، مدارس، مهدکودک‌ها، کانون‌های فرهنگی و آموزشی، محلات و مساجد توزیع می‌شود.

وی با اشاره به طرح باغچه زیبای من در راستای مشارکت عمومی و حضور شهروندان اظهار داشت: این گلدان ها در پارک مردم مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز و با همکاری انجمن‌های محیط زیستی استان همدان در حال توزیع است.

مهدی آزاد گفت: این طرح با هدف حفظ و توسعه فضای سبز شهری و خانگی و ارتقا آگاهی و مشارکت شهروندان در زمینه کاشت و نگهداری فضاهای شهری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بخشی از توسعه فضای سبز شهری به داخل محدوده منازل، مدارس، ادارات و مجتمع‌های مسکونی مربوط می‌شود که برای توسعه آن، نیازمند مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در اجرای طرح "باغچه زیبای من" در شهر همدان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین با آغاز این طرح دوره‌های آموزش باغبانی به دانش‌آموزان و کودکان در مهد کودک‌ها و کانون‌های آموزشی توسط کارشناسان واحد آموزش شهروندی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با موضوع کاشت گل و گیاه، آشنایی با فواید گسترش فضای سبز و آشنایی با اصول و روش‌های اولیه باغبانی برگزار می‌شود./ ایرنا همدان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن