Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا اول شهریور ماه پنجمین دوره شوراها آغاز به کار می‌کند/ پنجمین دوره شوراها زودتر از موعد مقرر پایان می یابد

اول شهریور ماه پنجمین دوره شوراها آغاز به کار می‌کند/ پنجمین دوره شوراها زودتر از موعد مقرر پایان می یابد

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: تصریح قانون بر این است که برای همیشه آغاز دوره شوراها از ۱۴ مرداد باشد ولی دوره پنجم شوراها از اول شهریورماه آغاز می‌شود که به این ترتیب اگر دوره ششم در تاریخ ۱۴ مرداد آغاز به کار کند، دوره پنجم شوراها پیش از پایان عمر ۴ ساله خود پایان می‌یابد.

به گزارش "همدان نیوز"، هوشنگ خندان دل در خصوص زمان آغاز به کار پنجمین دوره شوراها، اظهار داشت: رئیس جمهور 17 مرداد ماه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که در مجلس اصلاح شده را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد.

وی افزود: به این جهت که ابلاغ این قانون پس از 14 مرداد ماه انجام شده بود، وزیر کشور بخشنامه‌ای را ابلاغ کرد که به موجب این بخشنامه، اول شهریور ماه پنجمین دوره شوراها آغاز می‌شود.

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیان کرد: با وجود اینکه در اصلاحات انجام شده در قانون شوراها، برای همیشه 14 مرداد ماه زمان آغاز شوراها تعیین شده، اما در روز اول شهریور ماه پنجمین دوره شواها آغاز به کار می‌کنند و ششمین دوره شوراها در در 4 سال آینده از 14 مرداده ماه آغاز خواهد شد.

خندان دل در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی برای آغاز دوره ششم شوراها در صورت اجرای قانون فعلی با وجود اینکه دوره 4 ساله شورای پنجم به پایان نمی‌رسد، گفت: تصریح قانون این است و از آن جائی که قانون توسط رئیس جمهور 17 مرداد ماه ابلاغ شده، این قانون در اسرع وقت اجرایی شد.

ماده 3 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را به شرح زیر توسط نمایندگان اصلاح شده:

دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا 4 سال می‌باشد که از 14 مرداد ماه شروع و در 13 مرداد ماه 4 سال بعد خاتمه می‌یابد.

تبصره- دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا در 13 مرداد ماه 1396 خاتمه یافته و دوره پنجم این شوراها از 14 مرداد ماه 1396 آغاز می‌گردد.

بنابر اصلاحی که مجلس شورای اسلامی در قانون مذکور انجام داده، روز 14 مرداد ماه سال جاری باید پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز به کار می‌کرد که به دلیل ابلاغ دیرتر از موعد، اول شهریور ماه شوراهای پنجم شروع به کار می‌کند./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن