Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا دولت شوراها را کمک نمی‌کند/اعضای شورای استان به جلسات استانداری دعوت نمی‌شوند

نماینده استان همدان در شورای عالی کشور:
دولت شوراها را کمک نمی‌کند/اعضای شورای استان به جلسات استانداری دعوت نمی‌شوند

عضو شورای اسلامی شهر نهاوند، شورای استان همدان و نماینده استان در شواری عالی کشور گفت: اعضای شورای استان باید در جلسات استانداری حضور داشته باشند اما تا به حال چنین چیزی وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، اصغر جهانیان در نشست اعضای شورای اسلامی استان همدان با خبرنگاران با اشاره به اصول قانون اساسی مرتبط با امور شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: اکثریت وزرا در شورای عالی کشور حضور یافتند و در جریان برنامه ها قرار گرفتند.

وی ادامه داد: شورای عالی از سال 82 تشکیل شده و 200 طرح به مجلس، 50 طرح به دولت و یکصد طرح به استانها ارائه کرده است.

جهانیان همچنین تصریح کرد: تشکیل کمیته انطباق از اقدامات شورای عالی کشور به شمار می رود و در خصوص مالیات بر ارزش افزوده، میزان دریافت از خزانه و تقسیم مالیات نیز در شورا انجام شد.

وی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته برای تسهیل در خدمات رسانی 80 طرح به مجلس و دولت ارسال شد، اظهار داشت: در جلسات با وزرا تفاهم نامه هایی منعقد و به شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری ها ارسال شد.

عضو شورای اسلامی شهر نهاوند با اشاره به اینکه دولت شوراها را کمک نمی کند، یادآور شد: اعضای شورای استان باید در جلسات استانداری حضور داشته باشند اما تا به حال چنین چیزی وجود نداشته است.

وی همچنین تصریح کرد: ارتباط شورا با دولت ضعیف و در حد صفر است و در زمان برنامه ریزی‌ها، اعضای شورا دعوت نشده و یا نظرات اعضا در تصمیم گیری ها اعمال نمی شود.

شورای چهارم؛ بدشانس‌ترین شورا

عضو شورای اسلامی کبودرآهنگ و شورای اسلامی استان همدان نیز در این نشست گفت: شورای چهارم از بداقبال ترین شورها بوده و نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند چراکه در مواردی درگیر اختلافات شده و از سوی دیگر با بی توجهی مدیران روبه رو می شود.

روح اله یداللهی با بیان اینکه شورای اسلامی استان با مشکلات و توفیقاتی روبه رو بوده است، اظهار داشت: شورا باید مشکلات را بررسی و با مسئولین در میان بگذارد.

یداللهی با بیان اینکه اشتباهات از سوی اعضا ممکن است اتفاق بیفتد، گفت: رسانه ها و خبرنگاران نباید چنین مواردی را پوشش خبری بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رزن و عضو شورای اسلامی استان همدان در ادامه این نشست با بیان اینکه در اصل هفتم قانون اساسی به شوراها اشاره شده است، اظهار داشت: هرچند شوراها دیر تشکیل شد اما شوراییان توانستند خود را اثبات کنند و نقش آفرینی خوبی در جامعه داشته باشند.

محمود  شوندی افزود: مشکلاتی از سوی شهرستانها در شورای استان مطرح و به مسئولین انتقال داده شد که مصوباتی را نیز به دنبال داشت.

وی به انعقاد تفاهم نامه با محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی همدان، اشاره و تصریح کرد: در مصوبات، بیشتر امور مرتبط با فرهنگسازی است و کار شورا، اجرایی نیست.

دهیاری وجود ندارد

عضو دیگر شورای اسلامی استان همدان گفت: وقتی اوضاع شهرها مناسب نیست نمی توان انتظاری از دهیاری ها داشت؛ دهیاری وجود ندارد.

علی حسین صادقی پور با بیان اینکه تلاش شورا رساندن مشکلات مردم به مسئولین است، اظهار داشت: اعضای شورا برای رسیدگی امور مردم با مسئولین درگیر هستند.

وی با بیان اینکه وقتی اوضاع شورای شهرها مشخص است نباید از دهیاری ها انتظاری داشت، تصریح کرد: وقتی اعتباری وجود دارد به پیمانکاران اعطا می شود و دهیاری نقشی ندارد.

صادقی پور افزود: اگر اعتبارات را در اختیار شورا قرار دهند، شورا می داند چگونه مدیریت کند.

دیگر عضو شورای اسلامی استان همدان با بیان اینکه در 38 اجلاس شورای عالی کشور طرح های زیادی ارائه شده است، اظهار داشت: 15 طرح در شورای عالی کشور در دست بررسی است.

زهرا  سلیمی ادامه داد: این طرح ها در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی بررسی و در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن