Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تالار قرآن پارچه‌ای برش خورده در دست شورای چهارم

رئیس شورای شهر همدان مطرح کرد:
تالار قرآن پارچه‌ای برش خورده در دست شورای چهارم

رئیس شورای اسلامی شهر همدان درباره پروژه تالار القرآن گفت: این پروژه مانند پارچه‌ای برش‌خورده به دست شورای شهر سپرده شد و این نهاد اختیاری در پذیرفتن و یا رد اجرای آن نداشت.

به گزارش "همدان نیوز"،  رضا میرزایی یکشنبه 3 اردیبهشت در نشست مطبوعاتی اعضای شورای اسلامی شهر همدان در دفتر ایسنا، اظهار کرد: در هر چهار دوره، شورا در یکسو حرکت و فعالیت کرده‌ و در ادامه فرآیند شوراهای قبل بوده است.

وی با بیان اینکه اطلاع افراد از قوانین و فضاهای شورا کم بوده و اقدام به ثبت‌نام می‌کردند، افزود: هنوز بخشی از جامعه ما از قوانین بی‌اطلاع بوده و از وظایف دستگاه‌های دخیل در مدیریت شهری بی‌خبر هستند که توسعه شهری را پیگیر می‌شوند اما هر دوره تخصصی‌تر و علمی‌تر شده و در شورای چهارم نیز مدیریت شهری با تخصص‌های علمی و فرهنگی ادامه یافته است.

میرزایی ادامه داد: در مقطعی که نفت کشور با قیمت 60 دلار به فروش می‌رفت و کاهش چشمگیری یافت، دولت بدهکار پیمانکاران دوره‌های پیشین خود بود و شهرداری به عنوان ارگان عمومی و هزینه‌بر دست خالی مانده بود.

وی با اشاره به زیاد بودن پروژه‌های شهرداری نسبت به کل پروژه‌‎های استان در نیمه دوم سال گذشته عنوان کرد: سیستم بروکراسی استان همدان از کل کشور مستثناست به طوریکه سرمایه‌گذاری که به همدان می‌آید، با وجود حمایت‌های برخی از ارگان‌ها از وی، در مواجهه با دیگر سازمان‌های دولتی باز هم با مشکلات عدیده قرار می‌گیرد.

وی به گرانی مسکن در همدان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متعددی در این باره دخیل هستند و چنانچه مسئولی تابع نظام و دلسوز باشد، به عمل توجه می‌کند و رابطه بازی را کنار می‌گذارد.  

رئیس شورای شهر همدان در ادامه به اجرای پل سردار همدانی اشاره کرد و افزود: خود این بلوار در محدوده شهری قرار دارد اما جداره آن در محدوده حریم شخصی سپاه قرار گرفته است.

میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعضای شورا باید هر دوره پاسخگو باشند و بیلان‌کاری ارائه کنند، نسبت به مسئولان سایر ارگان‌ها عملگراتر اقدام می‌کنند.

وی درباره پروژه دارالقرآن نیز عنوان کرد: این پروژه مانند پارچه‌ای برش‌خورده به دست شورای شهر سپرده شد و این نهاد اختیاری در پذیرفتن و یا رد اجرای آن نداشت.

میرزایی خاطرنشان کرد: وزیر ارشاد در مراسمی که در محل دارالقرآن برگزار شده بود، از زیبایی این مکان سخن گفته بود و اینکه هر ساله باید در این مکان یک همایش بزرگ و بین‌المللی قرآنی برگزار شود.

منبع: ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن