Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی همدان تا دهه فجر آماده شود

ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی همدان تا دهه فجر آماده شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان بر لزوم افتتاح ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی همدان تا دهه مبارک فجر تأکید کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا با بیان اینکه با بیان اینکه عملکرد آتش نشانی همدان قابل قبول بوده و بر مدار صحیحی در حال حرکت به جلو است، اظهار کرد: با توجه به ساختاری که در سازمان آتشنشانی همدان وجود دارد به عنوان الگو سایر سازمان‌ها مطرح شده است.

گردان با بیان اینکه پیش از این سازمان آتشنشانی همدان از سایر شهرها الگو می‌پذیرفت، افزود: امروز می‌توان سایر استان‌ها را به همدان برای الگو گیری در این حوزه دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر به خوبی عملکرد سازمان آتش‌نشانی منعکس شود، مردم با گل برای تقدیر از زحمات این افراد به ایستگاه‌های آتش‌نشانی مراجعه خواهند کرد افزود: با توجه به زیرساخت‌هایی که در آماده‌سازی ایستگاه مرکزی انجام شده لازم است این ایستگاه برای دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه حدود 15 روز دیگر در خیابان بوعلی همه اقدامات انجام خواهد شد، اظهار کرد: ساماندهی دستفروشان و کانکس‌ها انجام شود تا دیگر مسئله‌ای در این خیابان باقی نماند.

وی با بیان اینکه زیباسازی خیابان بوعلی نهایی و وسایل مورد نظر نصب شود، افزود: مردم خیلی منتظر هستند و انتقادات آنها نسبت به اجرای طرح کاهش یافته است، امروز شاهد آن هستیم که تقاضا برای ساماندهی سایر خیابان‌ها از سوی شهروندان عنوان می‌شود و لازم است این تجربه در سایر خیابان‌های اصلی شهر نیز اجرایی شود.

کامران گردان با تاکید بر تجهیز فیزیکی مدیریت بحران شهرداری همدان، اضافه کرد: مقرر شده ستاد مدیریت بحران شهرستان در این مرکز مستقر شود و لازم است تجهیز این مرکز در اولویت بودجه سال 96 لحاظ شود.

گردان به مطالبات شهرداری از ادارات و سازمانهای دولتی اشاره کرد و گفت: باید در راستای احقاق حق و حقوق شهرداری از ادارات دولتی با جدیت وارد شده و در صورت ممکن از با تاکید مدیریت ارشد در جهت اخذ این بدهی ها اقدام کرد چرا که این امر احقاق حقوق شهروندان است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه آتش نشانی به عنوان الگوی سازمان‌های دیگر شهرداری می‌تواند مطرح شود، گفت: روزانه چندین عملیات توسط سازمان آتش‌نشانی انجام می‌شود که همین مسأله آتش نشانان را با خطرات بسیاری روبه‌رو کرده است.

محمدرضا الیاسی با اشاره به اینکه بودجه آتش‌نشانی ابتدا در کمیسیون خدمات شهری چکش‌کاری و بعد برای کمیسیون بودجه ارسال شود، اظهار کرد: دو سازمان اتوبوسرانی و آتش‌نشانی بیشترین خدمات را به مردم ارائه داده و کمترین حقوق را دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: برای سال آینده باید بودجه مورد نیاز در راستای تأمین تجهیزات لازم آتش‌نشانان تصویب و اجرایی شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم در این جلسه از زحمات مدیریت و نیروهای سازمان آتش نشانی تشکر کرد و خظاب به آتش نشانان گفت: از خودگذشتگی و ایثار شما آتش نشانان است که باعث موفقیت شما شده که نوع خدمت و از خودگذشتگی شما باعث شده که مورد احترام همگان باشید.

محمد تبریزی با اشاره به اینکه آتش نشانان در مقابل خدماتی که ارائه می دهند حقوق و مزایای کمی دریافت می کنند افزود: لازم است شهرداری در زمینه تامین حقوق و مزایای این افراد و پاکبانان با جدیت وارد شود تا به نوعی جبران زحمات این ایثارگران بی منت باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان هم با اشاره به اینکه ساماندهی خیابان بوعلی در دست اقدام است، اضافه کرد: خریداری مبلمان شهری و نصب آنها در حال انجام است و در ایام دهه فجر به افتتاح خواهد رسید.

مجید درویشی با بیان اینکه آتش‌نشانی همدان در حال رسیدن به استانداردهای تعریف شده است، افزود: در حوزه نیروی انسانی و امکانات همدان جزء سه کلانشهر اول کشور است.

درویشی با اشاره به اینکه آتش‌نشانی همدان به عنوان الگو در برخی از موارد برای سایر شهرها مطرح است، گفت: برای به‌روزرسانی به امکانات بیشتری نیاز داریم به عنوان مثال نیازمند نردبان 52 متری برای خدمات‌رسانی به ساختمان‌های بلندمرتبه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی به تجهیز نیاز دارد، اظهار کرد: البته بودجه کافی فراهم نیست و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر شرایط لازم را فراهم کنیم.

در ادامه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه امیدواریم آتش‌نشانی جزء مشاغل سخت و زیان‌آور شناخته شود، گفت: انتظار می رود  اگر آتش‌نشانان با سانحه مواجه شوند به عنوان «شهید» یا «جانباز» شناخته شوند که رایزنی با نمایندگان مجلس برای تصویب این لایحه انجام شده است.

محمد رضا بیاناتی با بیان اینکه امسال سال خوبی برای آتش‌نشانان در سراسر کشور نبود، اضافه کرد: بسیاری از آتش‌نشانان در سراسر کشور جان خود را در اثر حوادث از دست دادند.

بیاناتی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت و عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با اشاره به اینکه تأکید شده که زیاد از آژیر در هنگام انجام عملیات استفاده نشود تا در شهر التهاب ایجاد نشود، ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری، 2 هزار و 41 عملیات انجام شده که اگر برای همه آن به طور کامل از آژیر استفاده می‌شد شهروندان در التهاب قرار می‌گرفتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان با بیان اینکه با اشاره به اینکه حقوق پرسنل آتش نشانی کمترین میزان پرداختی حقوق بین کارکنان شهرداری است، اظهار کرد: در همدان استاندارد عملیاتی هستیم اما استاندارد ایستگاهی را نداریم و باید یک ایستگاه موقت در مرکز شهر ایجاد کنیم زیرا در حال حاضر پاسخگوی نیازهای بافت مرکزی شهر نیست.

بیاناتی با تأکید بر اینکه مردم هرجا احساس خطر می‌کنند با آتش‌نشانی تماس می‌گیرند، خاطرنشان کرد: 50 نیروی جدید ظرف 45 روز آموزش تئوری و عملی دیدند.

بیاناتی گفت: در حال حاضر به یک تانکر 30 هزار لیتری آب نیاز داریم، اگر همکاران ما در حادثه میدان امام(ره) ایثار نکرده بودند با امکانات موجود در همدان امکان مهار آن وجود نداشت.

وی با تأکید بر اینکه همه ساختمان‌های اداری را بازدید و موارد ایمنی را گوشزد کردیم، اظهار کرد: ساختمان‌های شهرداری مشکل بسیاری داشتند که باید این موارد اصلاح شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان با تأکید بر اینکه مقرارت ملی ساختمان سختگیرانه‌تر شده و سازمان‌های آتش نشانی متولی کنترل نظارت و اجرا هستند، افزود: در این بخش هیچ دستگاهی حق  ورود ندارد تا آسیب‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه مالی مشکلات جدی پیدا کردیم، تصریح کرد: پیش از این متقاضیان دریافت کاربری تجاری به آتش‌نشانی مراجعه می‌کردند اما امروز این گلوگاه را برداشتند و آتش‌نشانی با مشکلاتی مواجه شده است.

بیاناتی با بیان اینکه نامه نوشته شده که تجهیزات آتش‌نشانی در ساختمان‌ها استاندارد شود، خاطرنشان کرد:  در حال حاضر تجهیزات مناسبی در ساختمان‌ها نصب نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان در ادامه با تأکید بر اینکه تنها سازمانی که تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات را خودش انجام می‌دهد، آتش‌نشانی است، گفت: استان‌های دیگر برای تعمیر ماشین‌آلات خود به همدان مراجعه می‌کنند.

بیاناتی با تأکید بر این در حوزه انفورماتیک سازمان کاملا خودکفا است، افزود: بیشترین قهرمانان مسابقات ورزشی  شهرداری کلانشهرها آتش‌نشانان بوده و همه ایستگاه دارای امکانات ورزشی هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن