Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا دومین شهر گران کشور بعد از تهران کجا است؟

دومین شهر گران کشور بعد از تهران کجا است؟

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: همدان بعد از تهران و براساس بررسی های صورت گرفته گران ‌ترین نقطه کشور به لحاظ مسکن و اجاره بها است.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا میرزایی با اعلام مطلب فوق افزود: افزایش جمعیت و مهاجرت انبوه از سایر شهرها و استان های همجوار سبب شده تا همدان در 10 سال اخیر با افزایش چشمگیر اجاره بها و قیمت خرید و فروش مسکن مواجه شود.

وی دلیل بوجود آمدن این وضعیت را جدا شدن 15 هکتار از حریم شهر همدان در 12 سال قبل عنوان کرد و گفت: این مساله باعث کوچک شدن محدوده شهر همدان و تراکم جمعیت در حاشیه ها شد.

میرزایی یادآور شد: کسر شدن این میزان هکتار مغایر با سیاست کلانشهر شدن همدان بوده و اکنون نیز محدودیت هایی برای مدیریت شهری ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر بازگشت 15 هکتار جدا شده به حریم شهری گفت: این نیاز باید از طریق کمیسیون ماده پنج به مسوولیت معاون استاندار ، مسکن و شهرسازی و 10 دستگاه اجرایی پیگیری شود تا بتوان مجوز لازم از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور را اخذ کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بین 15 تا 25 درصد از سکونتگاه های غیر مجاز نقاط حاشیه با تراکم یک سوم از جمعیت شهر همدان زندگی می کنند که لازمه افزایش حریم شهری را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: طرح تبدیل همدان به کلان شهر کشور فضا برای برنامه ریزی بهتر را مهیا می سازد و می توان در راستای استانداردسازی مدیریت شهری و نیز فرهنگ شهرنشینی هدفگذاری بهتری داشت.

وی افزود: هم اکنون پنج روستای شورین، حسن آباد، علی آباد پشت شهر، حیدره و قاسم آباد به عنوان سکونتگاه های پرجمعیت و پرتراکم تبدیل شده اند و اگر از حالا مدیریت و برنامه ریزی لازم در این مناطق انجام نگیرد چه بسا در آینده ای نزدیک به لحاظ شهرسازی و فرهنگی دچار آسیب های جدی شویم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر باید با برنامه ریزی اصولی بتوان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و شهرک ها و روستاهای انتهای شهر همدان را در قالب طرح کلان شهر مورد مطالعه و استانداردسازی کنیم.

میرزایی افزود: برای استانداردسازی این مناطق می توان امتیازهای تشویقی را در نظر گرفت تا به لحاظ شهرسازی بتوانیم ضمن ساخت و ساز اصولی و منطقی ، معماری شهری را در این منطقه ها به شکلی زیبا و مدنظر ایجاد کنیم.

منبع: ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن