Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا همایش "همدان شهر سبز پایدار جهان اسلام " در همدان برگزار می شود

اسفند ماه؛
همایش "همدان شهر سبز پایدار جهان اسلام " در همدان برگزار می شود

دومین جلسه اتاق فکر مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان با موضوع " هم اندیشی همایش شهر سبز پایدار "95 با حضور رئیس مرکز، شهردار همدان و نمایندگان دانشگاه های بوعلی سینا، آزاد  اسلامی، پیام نور، صنعتی و علوم پزشکی همدان و سازمان های نظام مهندسی ساختمان و حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش¬های شورا در این جلسه با اشاره به برگزاری همایش شهر سبز پایدار در همدان تاکید کرد: در راستای برگزاری هر چه بهتر این همایش می طلبد مراکز علمی، دانشگاهی و اساتید با تمام قوت و توان شورا و شهرداری را یاری رسانند.

ابراهیم مولوی عنوان همایش را "همایش همدان شهر سبز پایدار جهان اسلام "اعلام کرد و افزود: همایش در دهه نخست اسفند ماه سال جاری و در سطح یک همایش های ملی در همدان برگزار می شود.

مولوی با اشاره به اینکه اعضای کمیته اجرایی همایش را نمایندگانی از شهرداری، سازمان محیط زیست وسازمان نظام مهندسی تشکیل می دهند اضافه کرد: همچنین کمیته علمی متشکل از عضو هیات امنای مرکز مطالعات ، و نمایندگان دانشگاه های بوعلی سینا، آزاد  اسلامی، پیام نور، صنعتی و علوم پزشکی همدان است.

وی گفت: لازم است برای هماهنگی های بهتر مصوبات هر کمیته به صورت مجزا قابل اجرا بوده و مستقل از یکدیگر و با هماهنگی عمل کنند.

وی با بیان اینکه کهن شهرهمدان از دیرباز در تمامی سفر نامه های جغرافیایی و نوشته های تاریخی بواسطه داشتن هزاران هکتار فضای سبز و باغ آباد به باغ شهر معروف بوده است، اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش علمی با حضور اساتید، نخبگان، اندیشمندان و متخصصان رشته های مرتبط دراین شهر بتوانیم بخشی از توان و پتانسیل پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را معرفی کنیم.

در ادامه سید مصطفی رسولی شهردار محترم همدان با بیان اینکه در سال اول شورای چهارم تفاهمنامه ای با سازمان محیط زیست کل کشور منعقد شد که همدان به عنوان آزمونه شهرهای سبز پایدار جهان اسلام معرفی شود افزود: خوشبختانه همدان شهری است با شاخص های بسیار خوب و هسته مرکزی غرب کشور است امیدواریم بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

مدیرکل اداره محیط زیست استان همدان  هم گفت: حدود دو سال است از انعقاد تفاهم نامه شهر سبز پایدار  میگذرد و دلیل کم کاری سازمان محیط زیست در این امر این است که در تفاهم نامه جایگاهی برای محیط زیست استان تعریف نشده است.

محمدی اضافه کرد:همدان برای کسب و نگهداشتن این عنوان رقیب دارد و تمام تلاشمان را می کنیم که این همایش به بهترین نحوه ممکن صورت پذیرد خوشبختانه سهمیه سفر خانم ابتکار به همدان گرفته شده که برای این همایش از وی برای سخنرانی دعوت به عمل می‌آید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن