Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تعیین تکلیف هرچه سریعتر تغییر کاربری‌ها‌ی برج سعیدیه همدان

تعیین تکلیف هرچه سریعتر تغییر کاربری‌ها‌ی برج سعیدیه همدان

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه برج سعیدیه بدون اخذ پایان کار اقدام به انجام فعالیت کرده است، گفت: این عمل منطبق موازین شهری نیست و مغایرت مجتمع فوق بر سر موضوع تامین پارکینگ بود که در بخش الحاق به این مجتمع اقدام به تامین پارکینگ کرده‌ و تغییر عملکردی و اضافه بنا در بخشهایی از مجموعه وجود داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمیدرضا طبی مسروربا تاکید بر اینکه تغییر کاربریهای برج سعیدیه باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود، اضافه کرد: مالک طبقه زیرین را بدون توافق و مجوز شهرداری اقدام به ایجاد هایپرمارکت کرده است.

وی اضافه کرد: برای هایپرمارکت در پروانه صادره پارکینگ بوده و بدون هیچ مجوزی از شهرداری صادر نشده که صرفاً با اخذ پروانه از سوی اصناف اقدام به ایجاد هایپر‌مارکت کرده است.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال این است که با تعامل مشکل از راه قانونی رفع شود، گفت: تعامل در جهت اجرای قانون و حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاری و با در نظر گرفتن حقوق قانونی عرفی شرعی شهروندان و کلیت شهر باشد شورای شهر خواهد بود.

طبی مسرور اظهار کرد: در اسرع وقت با پیگیری و جلسات مرتبط کارشناسی در این خصوص ابتدا تکلیف پارکینگ مشخص و پس مابقی مغایرت ها  نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: موضوع مجتمع سعیدیه سریع‌تر تعیین تکلیف شود چرا که تبدیل به بازی سیاسی شده است.

رضا میرزایی نیز در این خصوص با بیان اینکه پروژه‌ای ایجاد شده که بخشی قانونمند بوده و بخشی غیر قانونی، اظهار کرد: بخش غیر قانونی مجمتع سعیدیه باید در کمیسیون ماده 5 و 100 تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه این موضوع باید جمع شود چراکه تبدیل به بازی سیاسی شده است، گفت: زمانی می‌خواهیم کاری انجام شود هزار مورد آیتم تشویقی می‌گذاریم، این موضوع نیز باید حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خطاب به مسؤولان شهرداری گفت: جلسه‌ای با مالک بگذارید و به جمع‌بندی برسید تا در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

وی افزود: دلیل دعوت ما از مالک در این جلسه این است که پروژه به جمع‌بندی برسد چراکه مدام می‌گویند مالک تخلف کرده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان هم با بیان اینکه در مجتمع سعیدیه فضای مسکونی تبدیل به اداری شده که قابل اغماض است اما بحث چشمپوشی از مشاعی بودن ظلم به مردم خواهد بود، اظهار کرد: اگر فکر می‌شود با تغییر شورا می‌شود کار انجام داد این طور نیست و مالک نمی‌تواند با تخلف کارش را پیش ببرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شه رهمدان هم با تاکید بر تعیین تکلیف وضعیت مجتمع سعیدیه اظهار کرد: اگر تا کنون تخلفاتی درساخت این برج صورت گرفته در کنار آن ایجاد هایپرمارکت با همه تخلفات گذشته برابری می کند .

محمد رضا الیاسی اضافه کرد: وجود هایپر مارکت معضل ترافیکی بالایی را ایجاد خواهد کرد.

ابراهیم مولوی با بیان اینکه شورای شهر با تمام قدرت و با هر اندیشه‌ای جلوی تخلفات را خواهد گرفت، گفت: نمی‌توانیم از تخلف ایجاد شده بگذریم چراکه حق مردم در میان است.

مولوی با بیان اینکه بحث این است که شهردار در جاهایی می‌تواند توافق کند که مجوز قانونی باشد، اضافه کرد: کار برج سعیدیه باید از راه قانونی طی شده و تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان گفت: در رابطه با موضوع سعیدیه باید دید چرا گذاشته شده تا کار انجام شود و مشکل پیش آید؟

حسین قراباغی با بیان اینکه چرا باید سیستم شهرداری ضعیف باشد؟ گفت: نظارت‌ها کجا رفته است؟ البته اقداماتی شده اما منتج به نتیجه نشده است و برای مسیر کار قانونی هیچ توافقی به شورای شهر نیامده است.

قراباغی با اشاره به ضرورت حمایت سرمایه گذاران افزود: ما تنها شعار می‎دهیم که از سرمایه‎گذار حمایت می‌کنیم، سرمایه‎گذار را اذیت نکنید فرش قرمز نمی‌خواهد برایش پهن کنید.

عضو شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: دیوان عدالت اداری بدون نظارت اقدام به فک‌پلمب فروشگاه کارنو کرده است.

علی‌اکبر نظری با موضوع بررسی مسائل برج سعیدیه، با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی بدون نظارت اقدام به فک‌پلمب فروشگاه برج سعیدیه کرده‌اند، افزود: اگر مبنای شهرداری این است، دیوان عدالت اداری باید جای شهرداری بنشیند و تغییر کاربری دهد و هرطور صلاح می‌داند عمل کند.

وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری به متخلفان اجازه می‌دهد هر کاری می‌خواهند انجام دهند و این کار بدی است، تصریح کرد: در یک سال گذشته جلسات متعددی برای حل مسائل و مشکلات پیش‌روی برج سعیدیه برگزار کردیم و به مالک گفتیم پارکینگ حق مردم است و نباید به هایپرمارکت تبدیل شود.

نظری با بیان اینکه دیوان یک شبه و بدون کوچک‌ترین بررسی اقدام به فک‌پلمب کرده است، ادامه داد: اگر جلوی این اقدام نایستیم باید شهر را به دست افراد مختلف بسپاریم.

وی با بیان اینکه برج سعیدیه تجاری نیست و این به معنای خلاف 100 درصدی است، عنوان کرد: مراجع نظارتی از تخلف حمایت می‌کنند و من این را همه جا اعلام می‌کنم.

نظری با اشاره به اینکه مالک این برج متعهد شد هرچه سریع‌تر مشکل پارکینگ این مجتمع را حل کند اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته است، بیان کرد: بارها به مالک برج گفته‌ایم ابتدا باید پارکینگ را تأمین کند.

وی با بیان اینکه مالک این برج متخلف است، تأکید کرد: بارها در جلسات برگزار شده عنوان کردم که ایجاد هایپر مارکت در برج سعیدیه خلاف است و نباید تشکیل شود.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه مالک برج هنوز مشکل پارکینگ را حل نکرده، مسأله دیگری چون راه‌اندازی هایپرمارکت را به آن اضافه کرده است، یادآور شد: شهر صاحب دارد و دیوان باید تشخیص داشته باشد، ما با کسی تعارف نداریم.

شهردار همدان با بیان اینکه ما مخالف صدور مجوز نیستیم، اظهار کرد: نبود پارکینگ برای برج سعیدیه مشکل بزرگی برای مردم ایجاد می‎کند زیرا مراجعه کنندگان به این مجتمع بسیار هستند.

سید مطفی رسولی با بیان اینکه برج سعیدیه 12 هزار متر دارای پروانه است و 12 هزار متر غیر قانونی ساخته شده است، اضافه کرد: این مجموعه 3 هزار و 88 متر مربع اضافه بنا دارد و در واقع مازاد بنا ساخته شده است.

رسولی با بیان اینکه از این مجتمع 6 هزار و 281 و نیم  متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز شده است، گفت: 734 و نیم متر مربع نیز از متراژ غیر قانونی یک طبقه بوده که و یک‎هزار و 140 متر مربع از فضای پارکینگ تبدیل به هایپرمارکت شده و 5 هزار و 141 و نیم متر مربع از فضای مسکونی تبدیل به فضای اداری شده که 115 واحد شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه در مجموع 15 هزار متر از مجتمع سعیدیه تغییر عملکرد و غیر مجاز است، افزود: وقتی مجوز فضای اداری و تجاری داده می شود، تمام فضای راهروها و پیاده‎رو ... باید تعریف شود، اینکه اگر مشکلی در یک از طبقات ایجاد شود حجم عظیم مردم چطوری باید خارج شوند؟ آیا می‎توانیم در مورد این مشکلات تصمیم بگیریم.

وی با بیان اینکه پارکینگ متعلق به مردم است و فضای مشاعی تبدیل به هاپیرمارکت شده است، افزود: مالک حق نداشته این کار را انجام دهد و ما در اصل فروشگاه را پلمب نکردیم بلکه در پارکینگ را پلمب کردیم.

رسولی تصریح کرد: این مجتمع، 310 مورد پارکینگ نیاز دارد که اگر تامین شود موضوع آن به کمیسیون ماده 5 و از آنجا نیز به کمیسیون ماده 100 خواهد رفت تا تصمیم‌گیری در خصوص آن گرفته شود.

معاون منطقه یک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه تخلفات ساختمان سعیدیه کاملاً حرفه‌ای است اظهار کرد: به جای اینکه مشکلات را حل کنند شبانه تصمیم گرفته می‌شود تخلف بعدی انجام شود.

حامد جلیلوند گفت: از تخلفات خبر نداریم چراکه کلکسیونی از تخلفات در مجتمع سعیدیه ایجاد شده است و هر روز شاهد تخلفات جدید هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن