Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا آسیب پارک48 هکتاری ارم به باغ‌های بکر این منطقه

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان مطرح کرد:
آسیب پارک48 هکتاری ارم به باغ‌های بکر این منطقه

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تملک باغ های بکر منطقه بلوار ارم برای ساخت پارک 48 هکتاری یک آسیب جدی است و نباید به یک باغ بکر برای تبدیل به یک پارک آسیب وارد کرد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، حمیدرضا طبی مسرور در جمع خبرنگاران در ابتدا با بیان اینکه تشکیل شورا در کشور نمودی از مردم سالاری دین است، اظهار داشت: متأسفانه به دلایل متعددی جایگاه شورا در کشور ما چندان معرفی نشده اما با این وجود شورای اسلامی شهر پل ارتباطی بین مردم و دولت است.

حمیدرضا طبی مسرور ابراز امیدواری کرد که بتوان با کمک به جایگاه یافتن شورای اسلامی شهر در راستای سالم سازی فضای زیستی در بخش های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گام برداشته شود و بتوان در شهر حق را به حق دار رساند.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز برای زیباسازی شهر 600 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار داشت: ستاد تسهیلات نوروزی شهر همدان رضایتمندی مسافران را به دنبال داشت.

طبی مسرور افزود: با توجه به وضعیت اعتباری شهرداری، در صرف هزینه ها صرفه جویی شد و المان ها نیز به خوبی در سطح شهر نصب شد.

وی با بیان اینکه نیازهای واقعی  شهر در حال شناسایی است، اظهار داشت: در طرح تفضیلی شهر همدان از امسال تا سال 1405 این نیازها لحاظ خواهد شد.

طبی مسرور ادامه داد: همدان از جمله شهرهایی است که دارای طرح تفضیلی است و پردازش آکادمیک در این خصوص یکی از دلایل ناکارآمدی آن به شمار می رود به طوریکه نگاه اجرایی به آن وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه برخی مباحث باعث عدم اجرای صحیح آن شده است، اظهار داشت: کمبود اعتبار یکی از دلایل ابتر ماندن این طرح شده و شهرداری نتوانسته منابع لازم را برای اجرای طرح تفضیلی شهر همدان تأمین کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان همچنین تصریح کرد: طراحی و تدوین حاشیه نوار سبز برای گسترش فضای شهری در نظر گرفته شده بود که بالعکس عمل شد و با این اقدام موجبات حاشینه نشینی فراهم شد.

وی با بیان اینکه طراحی پارک های کلان شهری در مناطق بکر شهری اجرا می شود، خاطرنشان کرد: یکی از این طرح ها پارک نواری 48 هکتاری بلوار ارم است که باعث شد در دیگر مناطق شهری شاهد ایجاد پارک نباشیم و در این منطقه باغ های بکر تملک و به پارک تبدیل شود.

طبی مسرور با بیان اینکه اعتبارات امسال شهرداری 482 میلیارد تومان است، اظهار داشت: 50 تا 60 درصد اعتبارات سال قبل شهرداری همدان محقق شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن