Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پاکسازی مسیل‌ها برای جلوگیری از سیلاب در همدان ضروری است

پاکسازی مسیل‌ها برای جلوگیری از سیلاب در همدان ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: بازگشایی و پاکسازی مسیل‌ها و رودخانه‌ها برای پیشگیری از سیلاب در مراکز جمعیتی شهری و روستایی این استان ضروری است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیمردان طالبی اظهار داشت: مهمترین دغدغه مدیریت بحران هنگام بارندگی‌های شدید، بروز آبگرفتگی و سیلاب در سطح شهر و پس زدگی آب در رودخانه‌ها است.
وی با بیان اینکه شهرداری و شرکت آب منطقه‌ای بیشترین وظیفه را در مدیریت سیلاب دارند افزود: نقشه پهنه بندی خطر سیل در همدان تهیه شده است با این وجود این مطالعات یک دیدگاه کُلی از مناطق سیل خیز ارائه می‌دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: هنگام شدت گرفتن جریان آب در برخی از رودخانه‌ها به علت وجود رسوب، نخاله و زباله، شاهد پس زدن آب به حاشیه رودخانه ها هستیم که برای پیشگیری از این موضوع شرکت آب منطقه‌ای لایربی را در دستور کار قرار داده است.
طالبی اظهار داشت: البته نهادهای مسوول پیش از رسیدن فصل سرد سال و آغاز بارش‌ها اقدام به لایروبی رودخانه‌ها، ایجاد خاکریز و دیواره برای برخی از رودخانه‌ها در این استان کرده اند.
وی ادامه داد: برخی از دهانه پل‌ها استاندارد و متناسب به میزان جریان آب و حجم سیلاب نیست چراکه هنگام ساخت این پل‌ها از آب منطقه‌ای درباره حجم سیلاب استعلام نشده و دهانه کوچکی ساخته شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: برخی از آبراهه، جوی و کانال‌های داخل شهر نیز نیاز به پاکسازی داشتند که اقدام لازم برای تعریض و پاکسازی آنها صورت گرفت.
طالبی گفت: تجاوز به حریم و بستر رودخانه در باغ‌های واقع در مناطق گران قیمت و خوش آب و هوا نظیر گنجنامه، امامزاده کوه و برخی نقاط دارای باغ‌های زیاد، رشد داشته و صدها پرونده قضایی در این باره با شکایت آب منطقه‌ای تشکیل شده است.
وی افزود: برخی از روستاییان اقدام به تخلیه کود حیوانی در بستر رودخانه و مسیل ها می کنند که باید برای پیشگیری از بروز سیلاب از این کار خودداری کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن