Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سد نعمت‌آباد اسدآباد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

سد نعمت‌آباد اسدآباد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از افتتاح سد نعمت‌آباد اسدآباد تا پایان سال 98 خبر داد و گفت: این سد در حال حاضر 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان همدان، منصور ستوده اظهار کرد: پروژه سد نعمت‌آباد اسدآباد با پیشرفت فیزیکی 91 درصد در حال حاضر برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است که امسال تامین اعتبار می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 96 برای این پروژه ملی بیش از 5 میلیارد تومان هزینه شده است افزود: کمبود اعتبار مصوب و تخصیص یافته از دلایل تاخیر در افتتاح و بهره‌برداری این پروژه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه پروژه ملی سد نعمت‌آباد در پایان سال 82 کلنگ‌زنی و در سال 83 عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است تصریح کرد: آب این سد برای مصارف کشاورزی، محیط‌ زیست و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی صرف خواهد شد.

ستوده اضافه کرد: سد نعمت آباد در 12 کیلومتری شمال غرب اسدآباد قرار دارد و هدف آن کمک به توسعه و بهبود آبیاری در 450 هکتار از اراضی دشت اسدآباد است.

وی خاطرنشان کرد: این سد خاکی همگن با ارتفاع 21 متر، طول تاج 566 متر، عرض تاج 6 متر با ظرفیت مخزن 4 میلیون مترمکعب است که 5.3 میلیون مترمکعب حجم آب را تنظیم می‌کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن