Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث جاده گردشگری گنجنامه تعریض و ایمن شود

جاده گردشگری گنجنامه تعریض و ایمن شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: جاده گنجنامه شهر همدان به عنوان مسیر تفریحی، گردشگری و پرترافیک نیازمند تعریض و ایمن سازی است.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فرخ جمالی اظهار داشت: جاده گنجنامه با توجه به زیبایی، خوش آب و هوا بودن و مشرف شدن به کتیبه و آبشار گنجنامه یکی از پرترافیک ترین مسیرهای شهر همدان به خصوص در روزهای پایان هفته، مناسبت ها و تعطیلات و آغاز فصل مسافرت به شمار می رود.

وی اضافه کرد: میزان ترافیک در قسمت تاریکدره به ویژه در فصل تابستان به علت کم عرض بودن این معبر، پارک وسایل نقلیه و افزایش حجم تردد به اوج خود می رسد.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان افزود: این مسیر ۱۱ کیلومتری در ۲ سال گذشته با نصب چند دستگاه دوربین و ایجاد سرعتکاه ایمن سازی شده است با این وجود هر ساله شماری از شهروندان در این مسیر پر پیچ و خم جان خود را از دست می دهند.

سرهنگ جمالی بیان کرد: بسیاری از دوچرخه سواران و کوهنوردان صبح هنگام از این مسیر برای ورزش صبحگاهی استفاده می کنند در حالیکه زاویه تابش نور در زمان صبح و محدودیت دید رانندگان، موجب سوانح فوتی و جرحی برای دوچرخه سواران و عابران می شود.

وی گفت: همچنین شیب تند جاده و فراهم بودن زمینه برای تردد با سرعت غیرمجاز زمینه ای برای خروج خودروها از مسیر اصلی، انحراف به چپ و واژگونی وسایل نقلیه شده که در این باره ایجاد سرعتکاه و نصب سولار فلزی برای جدا سازی مسیر اصلی و فرعی توصیه می شود.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان با بیان اینکه امسال تاکنون سه سانحه فوتی در این جاده رخ داده است گفت: یک دستگاه سواری پراید بامداد امروز شنبه در مسیر گنجنامه از مسیر اصلی منحرف و به داخل جوی آب سقوط کرد.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه راننده ۶۰ ساله این وسیله نقلیه در دم جان باخت افزود: با توجه به صحنه تصادف و جراحت اندک راننده این وسیله نقلیه احتمال می رود این راننده پیش از تصادف سکته کرده باشد.

وی درباره ترافیک بلوار ارتش شهر همدان نیز گفت: جدول های وسط این بلوار در حال تعویض بوده بنابراین برای پیشگیری از بروز سانحه برای کارگران، ضمن قرار دادن علائم ترافیکی، ۲ سرعتگاه نصب و در محل هایی جاده باریک شده است.

وی اضافه کرد: عملیات عمرانی این مسیر حدود ۲۰ روز به طول می انجامد بنابراین از رانندگان درخواست می شود ضمن صبر و شکیبایی از تردد با سرعت غیرمجاز پرهیز کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن