Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کلاهبرداری در همدان با آگهی جعلی فروش لباس

کلاهبرداری در همدان با آگهی جعلی فروش لباس

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان از دستگیری جوانی ۲۱ ساله خبر داد که با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و دریافت بیعانه از شهروندان ۱۸۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد افزود: در پی مراجعه چند نفر به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکوائیه های خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق شبکه های اجتماعی اینستاگرام با آگهی جعلی فروش لباس زنانه و مردانه، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: طبق گفته شاکیان؛ آنها در یک صفحه اینستاگرامی، پس از روئیت آگهی با عنوان "فروش پوشاک زنانه و مردانه به قیمت کارخانه" با صاحب اگهی تماس برقرار کردند که مجرم ۲۰۰ هزار تومان وجه به عنوان پیش پرداخت از مالباختگان درخواست و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی نبود.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروندها را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را در یکی از استان‌های مرکزی دستگیر کردند.

سرهنگ سرخوش نهاد اظهار داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد که با روبرو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب کاربران در پوشش آگهی جعلی فروش لباس اعتراف کرد.

وی از کاربران فضای مجازی خواست فریب آگهی‌های جذاب را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان «ای نماد» انجام دهند.

سرهنگ سرخوش نهاد به مردم توصیه کرد: در خصوص خرید از سایت‌ها دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان سایبری در میان بگذارند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن