Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کشف یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در همدان

کشف یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: یک میلیون لیتر سوخت قاچاق سال گذشته در استان همدان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ حدود ۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سردار سلمان امیری افزود: مهمترین محموله کشف شده در زمینه سوخت مربوط به شناسایی و انهدام باند قاچاق سازمان یافته فرآورده های نفتی به میزان ۱۲۲ هزار لیتر گازوئیل و به ارزش ۲ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۲۵ طرح سراسری مبارزه با قاچاق فراورده های نفتی انجام شده است اضافه کرد: قاچاقچیان قصد داشتند سوخت را تحت پوشش لوازم یدکی توسط کانتینر به جنوب کشور منتقل و از کشور خارج کنند که در این راستا ۴۵ کانتینر توقف و پرونده آن نیز تحویل تعزیرات حکومتی شد.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطر نشان کرد: حدود یکسال از تشکیل پلیس امنیت اقتصادی می گذرد و این مجموعه با هدف پیشگیری، پیش بینی، مقابله با جرائم اقتصادی و حمایت از تولید کننده و بازاریان فعالان در سطح عرضه و بر مبنای فرمان هشت ماده ای رهبری فرزانه انقلاب شکل گرفت.

سردار امیری اضافه کرد: ۳۲۱ میلیارد تومان کالای قاچاق سال ۱۴۰۰ در استان همدان کشف و ضبط شد که نسبت به زمان مشابه در سال ۹۹ حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته ۷۱۰ پرونده قاچاق کالا بالای ۱۰۰ میلیون تومان در این استان تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۶ درصد افزایش داشته اما در مقابل پرونده خرد در سال گذشته با کاهش ۷۷ درصدی مواجه بود.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآوری کرد: یک هزار و ۶۶۸ پرونده در حوزه قاچاق کالا سال گذشته تشکیل و یک هزار و ۶۶۹ متهم و قاچاقچی در استان همدان دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده است.

سردار امیری ادامه داد: همچنین سال گذشته اداره مبارزه قاچاق پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان همدان موفق به کسب رتبه سوم کشوری از نظر مقابله با پدیده قاچاق کالا شد.

وی انهدام ۴۵ باند قاچاق با ۴۷ درصد رشد،کشف  ۶۵ محموله سنگین که از جنوب و غرب کشور به سمت استان های مرکزی در حال تردد بود، کشف ۲۰ محموله بزرگ قاچاق سازمان یافته،شناسایی و انهدام باند قاچاق سازمان یافته قاچاق فراورده های جنگلی به میزان ۴۰ تن و ارزش ۵۰۰ میلیون تومان را از دیگر توفیقات پلیس همدان دانست.

وی افزود: ۱۵۰ تن آرد از یک باند با همکاری اداره اطلاعات استان همدان کشف و ضبط شد همچنین سال گذشته ۲۹ فقره طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالای دخانی، ۴۲ فقره رزمایش سراسری مبارزه با قاچاق کالا ، ۵۲۸ گشت مشترک با حضور نهادهای مختلف انجام شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن