Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث جان باختن 11 نفر در تصادفات برون‌شهری همدان

جان باختن 11 نفر در تصادفات برون‌شهری همدان

سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: ۱۱ نفر در سوانح برون شهری این استان همزمان با اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۱ جان باختند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ غلامعلی همایی اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس راه از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا نیمه فروردین امسال ادامه داشت که در این مدت زمان مجموع سوانح جرحی، فوتی و خسارتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.
وی اضافه کرد: درصد تصادفات جاده ای بر اساس نوع وسیله نقلیه مقصر، موید این است که در ۷۴ درصد سوانح سواری ها، ۱۴ درصد سوانح وانت ها، هشت درصد سوانح موتورسیکلت ها و چهار درصد سوانح کامیون ها مقصر بودند و تصادف مینی بوس و اتوبوس صفر است.
سرپرست پلیس راه استان همدان بیان کرد: میزان متوفیان سوانح برون شهری بر اساس نوع وسیله نقلیه ۶۴ درصد سواری، ۲۷ درصد وانت بار و  ۹ درصد موتورسیکلت بوده است و چهار درصد از متوفیان سوانح جاده ای نوروز امسال را عابران تشکیل می دهند.
سرهنگ همایی ادامه داد: ۴۹ درصد از سوانح رانندگی برون شهری از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال واژگونی بوده است همچنین ۵۷ درصد سوانح رانندگی در راه های اصلی، ۳۰ درصد در راه های فرعی و ۱۳ درصد در راه های روستایی استان همدان رخ داده است.
وی گفت: بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی با ۴۴ درصد و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با ۱۹ درصد بیشترین سهم را در سوانح برون شهری استان همدان داشتند و ۶۴ درصد سوانح از ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ داده است.
سرپرست پلیس راه استان همدان با بیان اینکه ۶۴ دستگاه دوربین کنترل تخلف سرعت در جاده های این استان نصب شده است گفت: بیش از ۱۴ میلیون تردد در طرح نوروزی امسال صورت گرفته که ۳۴ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
سرهنگ همایی اظهار داشت: ۲۶۲ نیروی محسوس، نامحسوس، گشتی و پیاده پلیس راه در قالب ۱۰۱ تیم در طرح نوروزی پلیس راه نسبت به برقراری ایمنی تردد در جاده های برون شهری اقدام و تخلفات حادثه ساز ۶ گانه شامل نبستن کمربند ایمنی، تجاوز به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز، نقص سیستم روشنایی، صحبت با تلفن همراه حین رانندگی را کنترل می کردند.
وی تاکید کرد: یکی از نیازهای اصلی همدان ایجاد کمربندی به منظور کاهش سوانح، گره های ترافیکی و تداخل خودروهای درون و برون شهری از میدان مریانج تا جورقان است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن