Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث همدان در جمع کم تلفات‌ترین استان‌های کشور در تصادفات نوروزی

همدان در جمع کم تلفات‌ترین استان‌های کشور در تصادفات نوروزی

روزنامه همشهری در مطلبی به نقل از جانشین رئیس پلیس راهور پرتصادف‌ترین استان‌های کشور در ایام نوروز را اعلام کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، در بخشی از این گزارش آمده: براساس آمار اعلام شده از سوی پلیس راهور ناجا، از ۲۵اسفند سال گذشته تا پایان 12فروردین امسال ۶۶۳هموطن در تصادف‌های جاده‌ای جان خود را از دست دادند؛ آماری که هرچند نسبت به سال قبل کاهش 23درصدی را نشان می‌دهد، اما همچنان بالاست.

آمار تصادف‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7درصد و آمار جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی هم 23درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت 9407تصادف جرحی روی داده که ۱۰درصد نسبت به سال گذشته کمتر است.

با وجود کاهش آمار وقوع تصادف، تصادف‌ جرحی و تلفات جاده‌ای اما هچنان آمار مرگ 663نفر در تعطیلات نوروز نگران‌کننده است؛ هرچند برخی استان‌ها هنوز آمار فوت جاده‌ای خود را در نوروز اعلام نکرده‌اند، اما بررسی آمار منتشر شده ‌ نشان می‌دهد بیشترین آمار فوت تصادف‌های جاده‌ای مربوط به استان‌های کرمان، سیستان ‌و بلوچستان و فارس بوده است؛  3 استانی که در یک دهه گذشته هم بیشترین آمار تصادف‌ و مرگ‌ومیر جاده‌ای را به‌ خود اختصاص داده بودند.

جانشین رئیس پلیس راهور هم این موضوع را تأیید می‌کند و با بیان اینکه سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کرمان و خوزستان بیشترین فراوانی تصادف را در تعطیلات نوروز امسال داشته‌اند می‌گوید: این آمار بالا به‌معنای وضعیت بد این استان‌ها نیست و باید توجه داشت که هر یک از این استان‌ها به اندازه چند استان مساحت و شبکه راه‌های ارتباطی دارد.

در ایام اجرای طرح نوروزی شرایط جوی چون برف و بوران و توفان شن (یزد و کرمان) حاکم بود، اما خوشبختانه هیچ جاده‌ای مسدود نشد. او تأکید می‌کند کاهش آمار تصادف با وجود افزایش 50درصدی تردد نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد همه سازمان‌های مرتبط و همچنین شهروندان تلاش خود را در این زمینه می‌کنند. او شهرهای زیارتی و استان‌های شمالی را جزو پرترددترین محورها عنوان می‌کند که البته با توجه به بررسی جدول فوتی کمترین تلفات را هم داشته‌اند.

در میان استان‌هایی که آمار فوت جاده‌ای خود را در نوروز اعلام کرده‌اند، چهارمحال ‌و بختیاری بدون ثبت مورد فوتی پایین‌ترین سوانح نوروزی را داشته است.

 در شرایطی که سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کرمان و خوزستان بیشترین فراوانی تصادف‌های نوروزی را ثبت کرده‌اند، اما بررسی آمار تلفات جاده‌ای نشان می‌دهد بعد از چهارمحال و بختیاری بدون ثبت فوت، قزوین، قم، کردستان، زنجان و همدان هم کمترین تلفات را به‌خود اختصاص داده‌اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن