Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کشف ۲۹۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان همدان

کشف ۲۹۴ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان همدان

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان از کشف ۲۹۴ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه در استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ مجتبی محمدی گفت: یک هزار و ۴۷۸ پرونده قاچاق کالا در ۱۱ ماهه امسال در محاکم قضایی استان تشکیل شده است که از این تعداد ۶۵۶ فقره پرونده قاچاق کالا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: همچنین در این راستا یک هزار و ۴۹۲ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند که ۷۰ درصد از متهمان دستگیر شده غیر بومی هستند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: این استان مقصد کالای قاچاق نبوده بلکه قاچاقچیان کالا‌ها را از استان‌های جنوبی و غربی به سمت استان‌های مرکزی و تهران بارگیری کرده که هنگام ورود به مسیر‌های شریانی استان همدان در دام پلیس گرفتار می‌شوند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه ۶۷ پرونده برای محتکران کالا در همدان تشکیل شده است گفت: متهمان اقدام به احتکار کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم از جمله برنج، روغن و مرغ کرده بودند که با اشرافیت پلیس دستگیر و کالا‌های احتکاری در اختیار نهاد‌های مسئول قرار گرفت.

وی تصریح کرد: یک میلیون و ۴۱۲ هزار لیتر سوخت ۱۱ ماهه امسال در استان همدان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است همچنین کشفیات مواد غذایی با ۱.۷ برابر افزایش به ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار کیلوگرم رسیده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: ۴۴ هزار دستگاه لوازم خانگی، ۶۱۸ هزار قلم دارو، ۱۷۴ هزار دستگاه لوازم یدکی خودرو، ۴۵ هزار ثوب پارچه و ۶ میلیون نخ سیگار کشف شده که کشفیات لوازم خانگی ۱۶۵ درصد و دارو ۲ برابر افزایش داشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن