Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث ثبت ۱۳۰ مورد شکایت از وکلا در استان همدان

ثبت ۱۳۰ مورد شکایت از وکلا در استان همدان

رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان از ثبت ۱۳۰ مورد شکایت از وکلا در استان همدان طی ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید آیینه وند بعد از ظهر دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ارکان کانون وکلا بخش دادسرا و دادگاه انتظامی است که به امور وکلایی که مرتکب تخلف می‌شوند رسیدگی می کند.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماه اخیر ۱۳۰ شکایت از وکلا ثبت شده است، گفت: ۴۰ مورد از این ۱۳۰ مورد شکایت کیفرخواست دریافت کرده و به دادگاه ارسال شده و با بقی نیز منع تعقیب خورده است.

وی با بیان اینکه با توجه به رویکرد رئیس قوه قضاییه مبنی بر «هر مسجد یک حقوقدان» اقداماتی در دست انجام است، گفت: این طرح با مشارکت کانون وکلای دادگستری استان همدان، مرکز امور مشاوران قوه قضاییه ماده ۱۸۷ و قضات انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۵۵۰ پروانه پایه یک وکالت صادر شده و ۱۳۰ کارآموز در کانون وکلای دادگستری استان همدان فعال هستند، گفت: علاوه بر این وکلا تعدادی وکیل نیز از سایر شهرهای کشور در همدان مهمان شده اند.

آیینه وند به تخلفات وکلا نیز اشاره کرد و با بیان اینکه دوری از تمرکز بر امور وکالتی، گرفتن پول بیش از تعرفه، عمل کردن خلاف شان حرفه ای و مواردی از این قبیل منجر به تشکیل پرونده برای وکلا می‌شود، گفت: در دوره قبلی هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان همدان که دو سال است ۶ مورد تعلیق پروانه و ۳ مورد ابطال پروانه وکالت صورت گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه عنوان کردن اینکه ۱۳۰ شکایت از وکلا ثبت شده به معنای آن نیست که از ۱۳۰ وکیل شکایت شده است، اظهار داشت: در مواردی از یک وکیل چندین مورد شکایت ثبت می شود./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن