Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث همدان در صدر تصادفات آخر تابستان

همدان در صدر تصادفات آخر تابستان

هم‌زمان با تعطیلات، افراد زیادی برای تفریح و مسافرت استفاده از خودروهای شخصی را انتخاب می‌کنند و همین مسئله آمار مرگ‌ومیر براثر تصادف در ایام تعطیلات را بالا برده‌ است. بر اساس آمار منتشرشده در وب‌سایت «سامانه اطلاعات سوانح و حوادث حمل نقل کشور» از تاریخ ۱۵ شهریورماه تا ۲۲ شهریورماه امسال که بازه تعطیلاتی بوده است، ۶۰۴ حادثه در جاده‌های ایران رخ‌ داده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از سامانه اطلاعات سوانح و حوادث حمل‌و‌نقلی کشور، براثر این آمار ۹۷۴ نفر مجروح و زخمی شده‌اند و ۱۷۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که این تعداد تصادف‌ها تنها در یک هفته اتفاق افتاده است و آمار نگران‌کننده‌ای محسوب می‌شود. دراین‌بین استان همدان با ۶۶ تصادف بیشترین آمار تصادف جاده را به خود اختصاص داده است. در ۶۶ تصادفی که در استان همدان رخ‌داده است ۸۷ نفر مجروح و ۱۵ نفر کشته‌شده‌اند. همان‌طور که در گزارشی پیش‌ازاین ذکر شده بود، آمار تصادفات در تعطیلات در حال افزایش است.

در بازه ۲۸ مردادماه تا دوم شهریورماه نیز که روزهای تعطیل بود، ۵۲۱ تصادف رخ داده بود که ۷۵۴ نفر مجروح و زخمی شده‌اند و ۱۰۷ نفر جان خود را از دست داده بودند. آمارها نشان از افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌دهد.  تاکنون در شهریورماه امسال هزار و ۸۵۵ تصادف در جاده‌های ایران رخ داده است که در این تصادفات جاده‌ای ۴۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۲ هزار ۷۵۸ نفر مجروح و آسیب‌دیده‌اند. ایران یکی از کشورهای دارای بالاترین آمار تصادفات رانندگی در جهان است و مرگ‌ومیر ناشی از این تصادفات در سال‌های گذشته در یک منحنی افزایشی حرکت کرده است.

بر اساس آمار سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی در کشور رخ می‌دهد که خطای انسانی، جاده‌ها و خودروهای غیراستاندارد از عوامل مهم تصادفات رانندگی عنوان‌شده‌اند. بر اساس آمار منتشرشده آمار تصادفات جاده‌ای در تابستان و به‌خصوص در مرداد و شهریور نسبت به ماه دیگر بیشتر است. در مقطعی این آمار در شهریور به ۲۵۰۰ تصادف رسید.

بر اساس آمار، وضعیت حوادث جاده‌ای کشور بحرانی اعلام شده است. ایران با داشتن ۱۶ هزار فوتی در حوادث جاده‌ای در سال به لحاظ آماری یکی از بالاترین تلفات جاده‌ای در جهان را داراست که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به عوامل انسانی ازجمله سرعت زیاد، بی‌احتیاطی رانندگان و بی‌توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی (فرهنگ رانندگی) و عوامل فنی و محیطی ازجمله خودروهای فرسوده، پایین‌بودن سطح ایمنی خودروها، کاستی‌ها در کنترل کیفی خودروهای موجود و کیفیت پایین و غیراستاندارد بودن جاده‌ها اشاره کرد.

آن‌طور که به نظر می‌رسدمجموعه اقدامات انجام یافته نتوانسته است در کاهش تصادفات موثر باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن