Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث شناسایی مزاحم اینترنتی در نهاوند/ شبکه‌های مجازی آلبوم خانوادگی نیستند

شناسایی مزاحم اینترنتی در نهاوند/ شبکه‌های مجازی آلبوم خانوادگی نیستند

فرمانده انتظامى شهرستان نهاوند با اشاره به کشف یک مورد پرونده هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی توسط کارشناسان پلیس فتا، اظهار داشت: هتک حیثیت و تجاوز به شأن و شخصیت و آبروی افراد بی‌شک از جرایم مهم بوده و بیشتر پرونده‌های متشکله در پی سهل‌انگاری افراد و یا عدم آگاهی نسبت به استفاده از فضای مجازی می‌باشد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ احمد ساکی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پى مراجعه یکی از شهروندان نهاوندی مبنى‌‌ بر انتشار عکس‌های شخصی اش و مزاحمت اینترنتی با ارسال پیام‌های توهین‌آمیز از سوى فردى ناشناس، رسیدگى به پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌ فتا قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به اظهارات شاکی و اقدامات ‌کارآگاهان سایبری مشخص شد متهم یا متهمان با ایجاد صفحه‌ای به نام شاکی و انتشار تصاویر خصوصی و درج مطالب کذب باعث مزاحمت و هتک حیثیت شده بودند که با بررسی مدارک ارائه شده  توسط شاکی ، متهم مورد شناسایی قرار گرفت  وبا هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد.

وی اظهار داشت: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم تصاویر شاکی را از صفحه شخصی‌ اش استخراج می کرده است و از این‌ طریق برای وی مزاحمت ایجاد می نموده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به‌ خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، به عموم مردم توصیه کرد: از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و به هیچ وجه آن‌ها را در اختیار دیگران ، حتی نزدیکان خود قرار ندهند و حتی‌الامکان به منظور جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی، تصاویر و فیلم‌های خانوادگی و خصوصی خود را در دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل نیست، ذخیره کنند.

سرهنگ ساکی با تاکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی آلبوم خانوادگی نیستند و نباید تصاویر و محتوای شخصی و محرمانه از طریق این شبکه‌ها به نمایش و در معرض دید عموم قرار بگیرد ، تصریح کرد: فضای مجازی  محلی برای ایجاد مزاحمت برای دیگران و سرگرمی نیست و هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش کاربران در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون با فرد خاطی برخورد می‌شود . کاربران  می بایست به افراد غریبه‌ای که در فضای مجازی خود را با عناوین مختلفی معرفی می‌کنند به هیچ عنوان اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی خود را هرگز در اختیار آن‌ها قرار ندهند.

شلیان ذکر است پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن