Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کشف 75 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در همدان

کشف 75 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در همدان

جانشین انتظامی استان همدان از کشف 75 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بيت کوين) به ارزش 5 میلیارد و 500 میلیون ریال در اين استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ فرامرز به گذر در تشريح اين خبر گفت: در پی کسب خبري مبني بر اين که اشخاصي با اجاره زميني در داخل یک سنگبري در جاده همدان به ملاير اقدام به ايجاد اطاقکي فلزي کرده و با نصب تعدادي دستگاه بيت کوين به صورت شبانه روزي مشغول فعاليت مي باشند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: كارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاري پليس اطلاعات استان پس از هماهنگي هاي قضائي به آدرس مذکور مراجعه که مالک سنگبري بيان داشت، در انتهاي سنگبري شخصي با اجازه زمين بنده اقدام به ايجاد اطاقکي فلزي کرده و از برق سنگبري استفاده و دستگاه هايي در داخل اطاقک نصب و مشغول به فعاليت مي باشد.

سرهنگ به گذر ادامه داد: با راهنمايي مالک سنگبري به محل اطاقک مراجعه و 75 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بيت کوين) کشف شد.

اين مقام انتظامی اظهار داشت: دستگاه هاي بيت کوين هيچ گونه اسناد و مدارکي نداشته و به صورت غير قانوني و قاچاقي وارد کشور شده و برق مورد استفاده نيز غير مجاز بود که با توجه به فعاليت صورت غير قانوني متهم با هماهنگي با شرکت برق همدان  برق دستگاه ها قطع شد.

وی بیان کرد: دستگاه هاي بيت کوين، 2 دستگاه مودم به همراه سيم کارت هاي مربوطه و کابل هاي برق و شبکه جمع آوري و به همراه مالک آن به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان منتقل شد.

سرهنگ به گذر ادامه داد: ارزش تقريبي دستگاه هاي کشف شده بر اساس نظر کارشناسان،5 میلیارد و 500 میلیون ريال برآورد شده كه در اين خصوص پرونده مقدماتي تشکيل و به تعزيرات حکومتي همدان ارسال شد.

جانشین انتظامی استان در پايان با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با این گونه افراد که اقدام به کسب درآمد از طرق غیر قانونی می کنند، گفت: از شهروندان انتظار داریم که در صورت مشاهده این گونه موارد از طریق تلفن 110 پلیس را مطلع کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن