Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث سارقان کامیون و موتور سیکلت به دام پلیس همدان افتادند

سارقان کامیون و موتور سیکلت به دام پلیس همدان افتادند

فرمانده انتظامی استان همدان از كشف 4 دستگاه كاميون مسروقه به ارزش تقريبي 20 ميليارد ريال در اين استان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سردار بخشعلی کامرانی صالح در تشريح اين خبر گفت: در پي سرقت يک دستگاه کاميون بنز در اواخر سال 97 و با عنايت به اين که خودرو مسروقه به طور مستقيم با معيشت چند خانوار در ارتباط بود، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقيقات ميداني و تعاملات برون سازماني و بررسي کليه اطلاعات موجود در چندين روز کار مستمر و شبانه روزي، در نهايت یکی از سارقان که ساکن تهران بود در این خصوص شناسايي و در بررسي و استعلام از اداره تشخيص هويت، مشخص شد نامبرده با 5 هويت مختلف داراي سابقه محکوميت کيفري است.

سردار کامرانی صالح ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پليسي، محل زندگي متهم شناسايي و اکيپي از ماموران پليس آگاهی پس از اخذ نيابت قضائي به تهران اعزام و با انجام تحقيقات ميداني و به کارگیری شگردهای پلیسی، متهم را در يک اقدام غافلگيرانه دستگير و به پليس آگاهي استان همدان منتقل کردند.

اين مقام مسئول اظهار داشت: سارق در تحقيقات و بازجویی های فنی، علاوه بر سرقت یک دستگاه کاميون از همدان، به سرقت 3 دستگاه کاميون ديگر از شهرستان هاي شاهين شهر و نائين اصفهان و اراک و انتقال آن ها به یکی از استان های غربی و فروش آن ها به فردی اعتراف کرد.

سردار کامرانی صالح بيان داشت: در کمتر از 24 ساعت تيم عملياتي با نيابت قضائي با اعزام به استان مذکور، خريدار کاميون هاي مسروقه را دستگير و کاميون هاي مسروقه به صورت فاقد پلاک و ارکان مخدوش در حالي که در معادن آن استان به کارگيري شده بودند کشف و به همراه خریدار به پليس آگاهي همدان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان در پايان با اشاره به این که ارزش کاميون هاي مکشوفه توسط کارشناسان20 ميليارد ريال برآورد شده، گفت: کاميون هاي مسروقه تحويل مالباختگان شد و هر 2 متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگيري باند سارقان دوچرخه و موتورسيكلت در همدان

فرمانده انتظامي شهرستان همدان نیز از دستگيري اعضاي نوجوان بك باند 4 نفره سرقت دوچرخه و موتورسيكلت توسط ماموران كلانتري 16 شهيد مدني خبر داد.

سرهنگ جمشيد باقري در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع يك فقره سرقت دوچرخه  و موتورسيكلت در یکی از مناطق شهر همدان و شكايت مالباختگان، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران واحد تجسس كلانتري 16 شهيد مدني قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقيقات ميداني و به کارگیری شگردهای پلیسی همچنین بررسی تصاوير دوربين هاي مدار بسته اطراف محل هاي سرقت، تصوير 3 پسر نوجوان 14 و 15 ساله را به دست آورده و آن ها را شناسايي کردند.

سرهنگ باقري بیان کرد: متهمان در حالي كه سوار بر موتورسيكلت قصد فرار داشتند دستگير و پس از انتقال به کلانتری، در بازجويي هاي فنی و تخصصی به جرم خود مبني بر سرقت دوچرخه و موتورسيكلت با همدستي يك كودك 9 ساله اعتراف كردند كه با راهنمايي آن ها، کودک چهارم نيز بازداشت شد.

این مقام مسئول با اشاره به این که  اموال سرقتي پس از طي مراحل قانوني تحويل مالباختگان شد، ادامه داد: متهمان با تشكيل پرونده تحویل مرجع قضائي شدند.

سرهنگ باقری در تجزيه و تحليل اين سرقت ها گفت: بررسي ماموران ما نشان مي دهد پدر 2 نفر از اين کودکان به جرم سرقت در زندان به سر مي برد و کودک  ديگر پدري 74 ساله دارد كه  اين عوامل (فقدان پدر در خانواده و يا اختلاف سن پدر و فرزند) مي تواند در تربيت ناصحيح كودك و كشيده شدن وي به راه خلاف تاثير بسزايي داشته باشد.

فرمانده انتظامي شهرستان همدان در پایان از خانواده ها خواست تا به صورت غير مستقيم نظارت و كنترل بيشتري بر رفتار كودكان و نوجوانان خود به خصوص در انتخاب دوستانشان داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن