Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث توقیف 47 دستگاه حفاری غیرمجاز چاه آب در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد:
توقیف 47 دستگاه حفاری غیرمجاز چاه آب در همدان

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان از توقیف 47 دستگاه حفاری غیر مجاز چاه آب در سال جاری خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سردار حاجي‌محمد مهديان‌نسب در جلسه با مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي همدان اظهار داشت: انسداد چاه‌هاي غيرمجاز يکي از اولويت‌هاي فرماندهي انتظامي استان همدان بوده و با جديت در کنار ساير دستگاه‌ها اين اقدام را عملياتي مي‌کنیم.

وي با اشاره به اينکه انسداد هزار و 800 حلقه چاه غيرمجاز حاصل کار تيمي بوده که سبب شده است همدان به عنوان يکي استان‌هاي برتر کشور در زمینه حفاظت از منابع آبی مخصوصا انسداد چاه های غیر مجاز شناخته شود، گفت: نيروي انتظامي اين آمادگي را دارد تا همچون گذشته در کنار شرکت آب منطقه‌اي نسبت به انسداد چاه‌هاي غيرمجاز اقدام کند.

مهديان نسب با بيان اينکه زماني همدان قطعي آب داشت که با مديريت صورت در تامين آب از محل‌هاي مختلف سد اکباتان، رودخانه گنجنامه و دره مرادبيگ اين کاستي جبران شد و هیچ قطعی ابی در همدان با توجه به تشدید بحران اب که امروز کشور را در بر گرفته، نداشتیم.

وي با اعلام اينکه مردم و اقشار مختلف به تنش آبي در کشور پي برده و به نوعي احساس مسئوليت در بين مردم ايجاد شده است، گفت: امروز حفاظت از منابع آبي کشور و استان همدان به دغدغه ملي و مردمي تبديل شده که انتظار مي‌رود دستگاه‌هاي مختلف نيز در اين راستا گام‌هاي مثبت بردارند.

فرماندهي انتظامي استان همدان بيان کرد: نيروي انتظامي در کنار وظايف ذاتي خود که حفظ امنيت جامعه بوده حفاظت از منابع آبي را در دستور کار قرار دارد چراکه حفاظت از منابع آبي براي آيندگان به نوعي با امنيت جامعه ارتباط مستقيم دارد.

وي درباره انسداد چاه‌هاي غيرمجاز در سطح استان همدان نيز گفت: زماني که انسداد چاه‌هاي غيرمجاز در استان همدان آغاز شد برخي چالش‌هاي اجتماعي نيز به وجود آمد که چرا چاه‌هاي غيرمجاز مسدود مي‌شود.

مهديان نسب بيان کرد: اما پس تشديد روند انسداد و فرهنگ‌سازي رسانه‌ها، انسداد چاه‌هاي غيرمجاز به مطالبه عمومي تبديل شده و مردم از دستگاه‌هاي متولي انتظار دارند اين فرآيند با شدت بيشتري نسبت به گذشته انجام شود.

وی همچنين از ماموريت های ديگری که در جريان حفاظت از منابع آبی انجام شده است نیز گفت: تنها در سال جاری از حفر 188 حلقه چاه غير مجاز جلوگيری شده و تعداد 47 دستگاه حفاری غير مجاز هم توقيف و روانه پارکينگ شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن