Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث محاکمه دختری که به خاطر مخالفت پدر با ازدواجش،او را کشت

محاکمه دختری که به خاطر مخالفت پدر با ازدواجش،او را کشت

حکم اعدام دختر نوجوانی که با همدستی مادرش پدر خانواده را به قتل رسانده بودند، از سوی قضات دیوان‌عالی کشور شکسته شد.

به گزارش "همدان نیوز"، رسیدگی به این حادثه جنایی 28 خرداد سال 90 همزمان با کشف جسد مردی به نام حسن در یکی از محله‌های شرق تهران در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت. مأموران همسر این مرد به نام فریده و دختر نوجوانش مهسا را که آن زمان 15 سال بیشتر نداشت به بازجویی فراخواندند و این مادر و دختر وقتی دیدند هیچ راه انکاری ندارند، به ناچار لب به اعتراف گشودند و پرده از راز جنایت هولناک خود برداشتند.

 

پرونده این مادر و دختر با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.فریده و دخترش به اتهام قتل حسن پدر خانواده در شعبه 113 دادگاه کیفری تحت محاکمه قرار گرفتند و اولیای دم که پسران و خواهران مرد مقتول بودند، همگی تقاضای قصاص برای این مادر و دختر کردند که هر دو به خاطر قتل عمد به قصاص نفس محکوم شدند.حکم قصاص فریده مادر خانواده در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد، اما حکم قصاص دختر نوجوان با توجه به اعمال ماده 91 قانون مجازات اسلامی از سوی قضات نقض شد و پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستادند.

صبح دیروز محاکمه این دختر جوان در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی آغاز شد که عمه‌هایش از خونخواهی برادرشان گذشت کردند و بدون هیچ چشمداشتی این دختر را بخشیدند اما دو برادر مهسا برای او تقاضای قصاص نفس کردند.

مهسا با چشمانی گریان وقتی برای آخرین دفاع در برابر قضات ایستاد، گفت: آن زمان با پسری آشنا شدم و با او قرار ازدواج گذاشتم اما وقتی پدرم باخبر شد بشدت با ازدواجمان مخالفت کرد. من هم  پیشنهاد قتل پدرم را دادم و مادرم موافقت کرد. باور کنید آن زمان درک درستی از قتل نداشتم و نمی‌دانستم مرتکب چه جنایتی می‌شوم. حالا نیز بشدت از عملکرد خود پشیمانم و تقاضای عفو و بخشش دارم.پس از اظهارات این دختر، قضات وارد شور شدند تا رأی دادگاه را تعیین کنند.

منبع: ایران

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن