Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی ارزیابی ۱۸هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت همدان

ارزیابی ۱۸هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت همدان

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان همدان از ارزیابی ۱۸ هزار نوآموز همدانی در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان در ۲۴ پایگاه‌ سنجش، خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، محمود نقوی با اشاره به اینکه این طرح برای ۳۵ هزار نوآموز پیش بینی شده است، اظهار کرد: ۱۸ هزار نوآموز همدانی در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان در ۲۴ پایگاه‌ سنجش، مورد ارزیابی قرار گرفتند و  ۱۰هزار نوآموز نیز تا پایان این هفته در نوبت هستند.

نقوی تصریح کرد: شش پایگاه به‌صورت سیار و ۱۸ پایگاه نیز به‌صورت ثابت، سنجش تخصصی سلامت نوآموزان استان همدان را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه های سنجش سلامت سیار در شهرستان‌های بهار، قهاوند، خزل، گل تپه، سامن و جوکار فعال هستند، توضیح داد: سامانه نوبت‌گیری پایگاه‌های اولیه سنجش از ۲۷ خرداد راه‌اندازی شده و به‌صورت هماهنگ از پنجم تیرماه آغاز به کار کرده است.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان همدان، مطرح کرد: دو هزار نفر ساعت آموزش برای عوامل اجرایی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان همدان از ۱۸ تا ۳۰ خرداد برگزار شد.

نقوی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۷ هزار دانش‌آموز در بدو ورود به مدرسه و در مرحله پیش‌دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۵۰ نفر با نیازهای ویژه شناسایی شدند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان همدان در پایان با بیان اینکه در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش ۶۰ هزار تومان است، ادامه داد: پنج درصد نوآموزان به صورت رایگان، ۱۰ درصد به صورت نیم بها و همه نوآموزان عشایری به صورت رایگان ارزیابی و سنجش خواهند شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن