Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی امسال هزار و 300 نیروی آموزش و پرورش همدان بازنشسته می شوند

امسال هزار و 300 نیروی آموزش و پرورش همدان بازنشسته می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه است گفت: امسال از این اداره کل هزار و ۳۰۰ نفر بازنشسته‌ می شوند که تنها هزار و ۱۰۰ نفر نیروی جایگزین داریم.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس همدان، محمود نقوی در آیین معارفه مدیر کل نوسازی،تجهیز و توسعه مدارس استان همدان افزود: طرح های نیمه تمام عمرانی آموزش و پرورش استان دغدغه و مشکل دیگر این اداره کل است که در شهرستان های همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد با قدمت بالای ۱۰ سال همچنان باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان همدان وظیفه تربیت ۳۲ هزار دانش آموز را در استان به عهده دارد خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی مدارس تاکنون کارهای بزرگی انجام داده اما باید تدابیری برای پروژه های نیمه تمام اندیشید.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز با بیان اینکه شرایط پروژه های استان متاثر از مسائل مالی است گفت: تنگناهای کشور در سال های اخیر می طلبد که همه کارآفرینانه و خلاقانه کشور را اداره کنیم.

حمیدرضا تقی پور تاکید کرد: طولانی شدن پروژه های عمرانی یک نقصان و ضرر است و باید با ایجاد منابع مالی متنوع تخصیص ها از طولانی شدن طرحها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه عوارض سه درصدی شهرداری ها منبع درآمدی دیگری است که باید آموزش و پرورش از آن بهره ببرد افزود: این عوارض برای تامین و تکمیل فضاهای آموزش و پرورش است و در بحث انبوه سازان دولتی و خصوصی نیز به ازای هر ۲۰۰ واحد باید یک مدرسه ساخته شود.

تقی پور از مدیران استان همدان خواست با انجام قانون املاک‌مازاد باعث فعال شدن تنوع حوزه منابع شوند.

مدیرکل سابق اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز گفت: اعتبارات این سازمان با افزایش ۴.۵ برابری از ۸۹ میلیارد تومان به ۲۵۳ میلیارد تومان رسیده است.

حسین مرادی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ طرح در قالب ۱۸۸ پروژه ۴۰۰ کلاسه در حال احداث است اظهار داشت: تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که برای تکمیل این طرحها ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان ۷۸ پروژه خیرساز، ۹۰۰ خیر مدرسه ساز و ۹ هزار نفر مدرسه یار داریم.

مدیرکل سابق اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به اینکه ۸۵۰ میلیارد تومان با سفر رئیس جمهور به همدان تخصیص یافت یادآور شد: این پروژه ها مربوط به احداث و تجهیز نوسازی مدارس استان همدان است.

مرادی با بیان اینکه در طرح ها و پویش های مختلف مدرسه سازی پنج پروژه مدرسه سازی از مرداد ۹۹ شروع شده است تصریح کرد: طی چند سال گذشته سرانه فضای آموزشی استان به ۶.۴ مترمربع رسیده است که طبق سند تحول باید به ۸.۴ مترمربع برسد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن