Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی جذب اعتبار ۳۵ میلیاردی برای تکمیل موزه‌های معاصر همدان

جذب اعتبار ۳۵ میلیاردی برای تکمیل موزه‌های معاصر همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در حوزه پروژه های عمرانی و تملک دارایی ها با سازوکار مشخص در ماه های اخیر نتایج قابل توجهی داشتیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احمدرضا احسانی افزود: پروژه های عمرانی مانند تالار بزرگ شهر تعطیل بود و در ۱۱ سال گذشته اقدامی برای آن انجام نشده بود، اما با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم ردیف اعتباری آن را تعیین کنیم. موزه هنرهای معاصر هم که به مشکل برخورده بود با همراهی مسئولان استان مشکلات آن حل شد و پروژه با اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان که از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری و دستور مساعد برای این مبلغ گرفته شده، در حال انجام است.
وی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان فامنین، مجتمع فرهنگی هنری شهید مظاهری مریانج و مجتمع فرهنگی هنری سردار شهید سلیمانی را از پروژه هایی دانست که به زودی به بهره‌برداری رسیده و به ظرفیت مجتمع های فرهنگی و هنری همدان اضافه خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین از اختصاص تجهیزات با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به مجتمع های فرهنگی و هنری بوعلی‌سینا و شهید آوینی خبر داد.
احسانی با بیان اینکه سیاست گذاری، حوزه اصلی در فعالیت های فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به دنبال توسعه فرهنگی است و در شهرستان ها هم در پی تحقق این هدف هستیم.
وی با بیان اینکه به علت اینکه زیرساخت ها فراهم نبوده وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مردم تعریف نشده است، خاطرنشان کرد: بخش دیگری از نقاط ضعف این حوزه به مباحث علمی و کارشناسی مربوط می شود؛ در بسیاری از بخش های فرهنگی تخصصی بودن نادیده گرفته می شود و این موضوع واقعاً ظلم به حوزه فرهنگ است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جذب اعتبارات در سطح ملی اشاره کرد و گفت: سال گذشته با پیگیری های انجام شده بخش زیادی از مطالبات پرداخت شد اما به علت شیوع کرونا در روند عادی بسیاری از برنامه‌ها اخلال ایجاد شد. با این حال بر اساس برنامه ریزی دقیق انجام شده و نظرات کارشناسان، برنامه‌های فرهنگی و هنری استان تا پایان سال برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های مشارکتی در دستور کار برنامه‌های اداره کل قرار دارد؛ گفت: تلاش می کنیم با مشارکت سایر سازمان ها در مرکز استان و مساعدت فرمانداران در سطح شهرستان ها با نهایت دقت برنامه های تاثیرگذار داشته باشیم.
وی تاکید کرد: با اینکه همه گیری بیماری کرونا باعث تعطیلی بسیاری از فعالیت ها شد، در ماه های گذشته چندین برنامه و جشنواره در سطح ملی و استانی در حوزه فرهنگ و هنر برگزار کردیم و کرونا بهانه‌ای برای تعطیلی فعالیت های ما نبود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن