Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی راهیابی چهار شهرستان از همدان به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

راهیابی چهار شهرستان از همدان به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از راهیابی 4 شهر از استان به مرحله نهایی «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی اظهار کرد: فراخوان طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» در تابستان ۱۳۹۸ اعلام شد و شهر‌های مختلف برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کردند.
وی افزود: پس از بررسی اولیه، کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت کننده در مرکز استان برگزار شد.
احسانی با بیان اینکه پس از برگزاری کارگاه‌، همدان برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کرد، گفت: بر اساس اعلام دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، پس از چند مرحله داوری 129 شهر در 9 حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه با توجه به فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود، تصریح کرد: بخش‌های مختلف به این شرح اعلام شده بود؛ ۱- هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مجسمه‌سازی و گرافیک ۲-هنرهای نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش ۳- موسیقی، ۴- مد و لباس، ۵- صنایع سنتی، ۶- ادبیات، ۷- رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، ۸- سینما و ۹- صنعت بسته‌بندی و چاپ.
وی خاطرنشان کرد: شهر کبودراهنگ در حوزه موضوعی مد ولباس و شهرهای ملایر، نهاوند و لالجین در حوزه موضوعی صنایع دستی و سنتی برای رقابت در مرحله نهایی این طرح انتخاب شده‌اند.
لازم به ذکر است که شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن