Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی پیام استاندار همدان به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

پیام استاندار همدان به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

پیام شادباش و خوش آمد استاندار به جشنواره بیست و ششم تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، در متن سید سعید شاهرخی آمده است:

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را در حالی برگزار می‌کنیم که این رویداد فرهنگی خجسته با نام همدان و هگمتانه هماهنگ و عجین شده است.
و عجیب نیست که جشنواره جهانی هنر متعالی نمایش، آن هم در گونه" کودک و نوجوان" در شهری برپا می‌شود، که جزو معدود بر جای ماندگان از تمدن‌های چند هزار ساله است و هم نفس با عصر طلایی یونان و حتی بیش از آن، این منطقه مولد سیاست ، فرهنگ و هنر بوده است .
این میزبانی هنر برای پایتخت تاریخ و تمدن، افتخاری است که روز به روز بر شکوه و جلال برگزاری آن و اهمیت یافتنش در سپهر فرهنگ کشور افزوده می‌شود.
در این یک هفته برگزاری این آیین هنری، شهر و استان ما رنگ و بوی کودکانه می‌گیرد و از در و دیوار عطر و بوی مسئولیت شناسی نسبت به نسل آینده، از مسئولان تا آحاد جامعه را به تفکر و تدبیر وامی‌دارد.
این جشنواره مبارک در حالی با شعار "کودک، طبیعت و تئاتر " برپا می‌شود که جهان ما به پیوند این سه عنصر انسان، فرهنگ و طبیعت و پاسداشت و حرمت‌گذاری به سایر مخلوقات خداوند، از کوه ، دشت و دریا تا انواع حیوانات و آفریده‌ها بیش از گذشته نیازمند است.
امیدواریم با همت و دانشی که خالقان اثرهای نمایشی در صحنه‌های تئاتر کودک و نوجوان از خود بروز می‌دهند و با استفاده از ابزار قدرتمندی که در اختیار نمایش و صحنه است، کودکانمان در زمینه آموزش، تفریح و سرگرمی، خلاقیت، افزایش اعتماد به نفس و تربیتی در تراز فرهنگ و تمدن پر افتخارمان توشه بر گیرند.
به مجریان و خالقان هنرمند، دانا و توانایی که نتیجه یک سال تلاش، پیگیری، تفکر و خلاقیت خویش را در جهت توسعه فرهنگ و هنر، آن هم برای نسل پرشور کودک و نوجوان در شهر باستانی همدان ارائه می‌کنند، دست مریزاد می‌گویم و امیدوارم دسترنج هنریشان همچون سال‌های گذشته مورد استقبال قرار گیرد.
سید سعید شاهرخی
استــاندار همــدان
و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن