Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی انتقال پیام جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از همدان به اروپا

انتقال پیام جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از همدان به اروپا

انتقال پیام جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از همدان به کشورهای اروپایی
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان از کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بازدید کرد.

به گزارش "همدان نیوز"، مهرداد نادری فر در این بازدید با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی برنامه‌های جشنواره باید به گونه‌ای باشد که شور و حال در جامعه به واسطه تئاتر ایجاد شود، اظهار کرد: استفاده از شبکه مجازی و تولید محتوا در این فضا بسیار مورد اهمیت است چراکه اکثریت جامعه اخبار را در فضای مجازی دنبال می‌کنند.
او با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یکی از جشنواره های با قدمت بالا در همدان است، یادآور شد: برگزاری این جشنواره گواه فرهنگ‌خیز و هنرخیز بودن همدان است که با برنامه‌ریزی‌های بسیار خوب و هدفمند در همدان برگزار می‌شود.
نادری فر به استقبال کشورهای اروپایی از حضور در این جشنواره اشاره کرد و افزود: حضور هنرمندان خارجی در همدان فرصتی است تا بتوانیم پیام جشنواره را به کشورهای مختلف جهان منتقل کنیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری جشنواره با تمام توان پای کار هستند، گفت: ادارات به فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کمک می‌کنند تا بتوان جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار کرد که زیبنده همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران باشد.
او همچنین تصریح کرد: اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیر بسیار گسترده و وسیعی در جامعه دارد که نمی‌توان برای آن دامنه زمانی و مکانی تعریف کرد اما می‌توان به جرأت گفت که برگزای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بر مخاطبان خود اثر بسیار مثبتی دارد و می‌تواند اوقات فراغت آنها را به خوبی پر کند.
نادری فر با بیان اینکه تئاتر، نگرش و بینش جدیدی به کودکان و نوجوانان منتقل می‌کند، یادآور شد: جشنواره دریچه ای را برای کودکان و نوجوانان باز می کند و اجرای آن خودباوری و اعتماد به نفس را در بین آنها بالا می برد و جامعه را به سطحی می رساند که آماده اجرای اقدامات وسیع تر می شود.
او با اشاره به استقبال دفتر امور اجتماعی استانداری همدان از تئاتر برای انتقال اهداف و پیام‌های خود، اظهار کرد: در حوزه تئاتر می‌توان هدفمند پیش رفت تا در خدمت سیاست‌های اجتماعی و فرهنگی باشد و در این راستا ما در بسیاری از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در جامعه انجام می‌دهیم، درخواست همکاری اهالی هنر و به ویژه تئاتر را برای کمک به انجام این برنامه‌ها مطرح کرده‌ایم.
نادری فر افزود: انتخاب شعار «تئاتر، کودک، طبیعت» برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به هدفمندی بیشتر آن کمک م‌ کند و با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی امروز جامعه ایجاد شده باید شرایطی را ایجاد کنیم که مردم تشویق شوند در طبیعت زندگی کنند، از آن نگهداری کرده و کودکان و نوجوانان خود را نیز در این زمینه پرورش دهند.
او ادامه داد: تئاتر و یا هنرهای دیگر در کاهش آسیب‌های اجتماعی شاید بتوانند تاثیر بیشتری نسبت به یک کتاب داشته باشد.
نادری فر یادآور شد: تئاتر باید در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار بگیرد و باید در کنار جشنواره برنامه‌‎ریزی کنیم تا این فضا در جامعه ایجاد شود که مردم تئاتر را در برنامه‌های خود قرار دهند.
او با بیان اینکه در مدارس، دانشگاه‌ها و مجامع بانوان باید تئاتر را گسترش دهیم، اظهار کرد: اگر تئاتر از سوی خانواده‌ها و همچنین نهادها و دستگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد در فرهنگ بسیار اثرگذار خواهد بود.
نادری‌فر با بیان اینکه اگر تئاتر رونق بگیرد اشتغال‌زا خواهد بود، خاطرنشان کرد: رونق تئاتر باعث می‌شود دیگر هنرها نیز در کنار آن رشد کنند و به خودی خود باعث ایجاد سرمایه‌گذاری و درآمدزایی می‌شود.
مدیر دفتر امور اجتماعی استانداری همدان تأکید کرد: محتوا و غنای متن در جذب مخاطب بسیار اثرگذار است که باید در این خصوص کار شود؛ هرچند تا فرهنگ استفاده از تئاتر در جامعه حاکم نشود نمی‌توان انتظار تاثیرگذاری گسترده را داشت.
او با بیان اینکه توسعه فرهنگ تئاتر در جامعه، بین گروه‌‌های نمایشی رقابت ایجاد می‌کند، یادآور شد: این فرهنگ بسترساز تولید آثار نمایشی بیشتر می‌شود و گروه‌های هنری وابسته را نیز فعال می‌کند و در نهایت مردم تشنه دیدن تئاتر می‌شوند.
نادری‌فر در پایان با بیان اینکه تئاتر زنده با ارتباطی دوطرفه است، اظهار کرد: احساس هنرمند در تئاتر دیده می‌شود و می‌توان در پایان اجرای نمایش، با هنرمندان ارتباط گرفت و انتقادات، پیشنهادات و احساساتی را ه از دیدن آن نمایش شکل گرفته، مطرح کرد.
بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 21 آبان‌ماه با دبیری مجید قناد در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن