Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی سخت‌گیری در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باعث تولید آثار قوی شده است

سخت‌گیری در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باعث تولید آثار قوی شده است

یک کارگردان تئاتر اعتقاد دارد انگیزه حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان باعث شده هنرمندان آثار با کیفیت تولید کنند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر كودک و نوجوان همدان،  نوراله لک که با نمایش خیابانی«یک چالش نه چندان کوچولو و خونه مادربزرگه» از خمینی‌شهر اصفهان در این دوره جشنواره شرکت کرده است، گفت: هنرمندان تئاتر تلاش می‌کنند برای حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آثاری با کیفیت بسازند.

این کارگردان با اشاره به موضوع نمایشی که برای جشنواره همدان آماده کرده است، اظهار کرد: این اثر نمایشی در رده سنی کودک تولید شده و به دانش‌آموزانی می‌پردازد که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و بساط حراجی در خیابان به راه انداخته‌اند؛ پدر یکی از آنها مأمور سد معبر است و کودکان، نقشه‌ای را طراحی می‌کنند که او، مادبزرگ آنها را از خانه سالمندان به خانه بازگرداند.

وی با اشاره به اهمیت شعار «کودک، طبیعت و تئاتر» به عنوان شعار جشنواره بیست و ششم، خاطرنشان کرد: اگر آموزش حفظ طبیعت از دوران کودکی آغاز شود می‌تواند در ذهن انسان‌ها نفوذ کند و در بزرگسالی اثر خود را نشان دهد.

لک با تأکید بر تأثیر برگزاری جشنواره در ارتقاء کیفیت آثار نمایشی، یادآور شد: با توجه به رقابتی بودن جشنواره و سخت‌گیری در پذیرش نمایش‌ها، طراحان، کارگردانان و بازیگران تمام تلاش خود را می‌کنند که اثری قوی تولید کنند تا در جشنواره حضور داشته باشند.

این هنرمند تئاتر با بیان اینکه نمایش خیابانی در خمینی‌شهر اصفهان با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو است، تصریح کرد: در خمینی‌شهر شاهد درک بالا و استقبال پرشور از نمایش هستیم.

لک با تأکید بر ویژگی‌های تئاتر خیابانی برای جذب بیشتر مخاطب، گفت: این نوع از تئاتر دارای پیامی واضح و روشن است و به صورت مستقیم حرف می‌زند . با توجه به اینکه مخاطبان آن، رهگذران و عابران هستند بهتر است پیچش فنی خاصی نداشته و در عین سادگی و وضوح، هدف خود را منتقل کند.

همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه میزبان بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن