Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بین ۱۶ جشنواره برتر جهان

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بین ۱۶ جشنواره برتر جهان

قائم مقام رییس بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: جشنواره همدان یکی از ۱۶ جشنواره برتر در حوزه کودک و نوجوان در دنیا به شمار می رود.

 

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از  روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، محمدرضا جوادی با بیان اینکه جشنواره در بخش بین الملل از پنج قاره متقاضی داشت، اظهار کرد: امسال نزدیک به ۱۰۰ اثر از کشورهای خارجی و همچنین آثار زیادی از ۳۱ استان کشور به دبیرخانه ارسال شد.
وی همچنین تصریح کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جزء ۱۶ جشنواره برتر دنیا در حوزه کودک به شمار می‌رود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
جوادی با بیان اینکه همدان به غیر از شش دوره، میزبان همه دوره های جشنواره بوده است، یادآور شد: همدان در ابتدا تنها تالار فجر را داشت و در همان سال‌ها در مواردی تعداد هنرمندان اجرا کننده از تماشاچیان بیشتر بود؛ اما برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا در آینده سالن‌های نمایش میزبان حضور هنرمندان حرفه‌ای و نیز تماشاچیان حرفه‌ای باشند و امروز شاهد این هستیم که نمایش‌ها با استقبال گسترده علاقمندان در پنج مرکز فرهنگی هنری شهر همدان اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: خانواده تئاتر در همدان نزدیک به ۶۰۰ هنرمند دارد که گروه‌هایی از همدان در سال‌های قبل در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یافته‌اند.
جوادی همچنین خاطرنشان کرد: تمایل ما این است که تعداد گروه‌های شرکت‌کننده در بخش بین‌المللی بیشتر باشد اما بر اساس کمبود منابع مالی، ظریفتی برای حضور بیشتر گروه ها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اجرای نمایش‌ها در نوبت صبح برای دانش‌آموزان و رایگان است، گفت: فروش بلیت در نوبت بعدازظهر جشنواره در راستای حرفه‌ای‌گری و ساماندهی سالن‌ها صورت می‌گیرد.
جوادی ادامه داد: میزان استقبال مردم از نمایش‌ها بسیار زیاد است و تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی در بخش‌های مختلف، پاسخگوی این استقبال گسترده باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن